07 September 2011

lame tak bebel.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..



sedar tak sedar, dalam mase sebulan lagi aku ni dah jadi budak 1st year.
ngeeee~
tak ada lagi laa tahun pre-dental.
tahun yang pergh.
aku tak tahu laa kenapa.
tapi siyes aku rase belajar di mesir sangat relax, tapi exam di mesir sangat menyeksakan.
aku je kot rasa macam tu.
sepanjang tahun sangat relax, tak ade esaimen, tak ade quiz, xde test, xde presentation.
cume penat ukir gigi je laa.
tapi masuk je minggu exam, tension dia tak terkata.
otak tepu yang amat.
rasa macam nk give up pon ade.
exam tak habes-habes.
but anyway, Alhamdulillah. aku dah melepasi satu tahap.
=)


tadi belek-belek laa course specification tok B.D.S uni aku ni.

B.D.S = Bachelor of Dental Medicine and Surgery

wooaaaaahhhhhh~~
kalau dulu aku rasa pre-dental macam nak mati,
bila aku tengok untuk tahun-tahun berikutnye,
pergh.
aku rase macam tak nak hidup terus.
yang paling menarik minat aku bila tengok yang 3rd year dengan 4th year.
tak caya, cube buat perbandingan sendiri.


 ni pre-dental yang aku harung separuh mati.



  ni aku bakal harung 2 tahun lagi.


ni masa final year.

[sebagai panduan, untuk jumlah subjek sebenar, sila tengok no. of units. jadi kalau no. of units tu 3, maksudnye aku jawab exam, 3 subjek dalam satu paper. hari tu yang jawab zoology&genetic pon dah nangis-nangis, kalau 3 macam mane??!!! =.="]


pergh, pergh, pergh. tengok laa weyh bezanya.
banyak gilaa!!!!
lemah jantung, paru-paru, otak, hati, buah pinggang aku bila aku tengok benda ni ok.


GULPPP.


mampu ke aku nanti?

pre-dental je dah nyawa-nyawa ikan.
tahun seterusnya nanti..........


Ya Allah, permudahkanlah.

sumpah cuak gila.
apesal laa gatal sangat gi baca tadi.
kan dah termenung pikir nasib diri sendiri je.
huhuhu.







lepas orang bace ni mesti akan cakap,
alaaaa, azyan. suka cakap gini, tapi exam ok je.
ayat ni dah terlalu lali kat telinga aku sampai aku rase aku nk tempeleng je kalau ade orang cakap macam ni lagi.
exam hari tu, hari tu laa. 
siyes aku x faham kenapa orang suka sangat mempertikaikan perasaan aku.
siyes aku cuak.
siyes aku memang x konfiden.
aku tak pernah tipu bila aku tengah cuak ke, tension ke, ape.
tapi orang suka sangat cakap aku ni sebaliknya.
sekarang aku rasa laa. perasaan cuak, tension, nervous, x konfiden aku ni laa yang banyak tolong aku.
menurut kajian, bila manusia dalam keadaan tension dan terdesak, tumpuan dia akan lebih, dan pemerhatian dia akan jadi lagi tajam.
bukan aku nak menggalakkan orang rase tension, tapi aku memang laa tak boleh terlebih konfiden.
lain orang kan lain caranya.
jadi

hey, kepada kau, kau, kau, dan kau yang nak cakap macam ni, sila laa bla dari hidup aku.

*ergh, mood aku kurang enak buat masa ni*


papepon, ini untuk tahun depan.
sila jangan panggil aku budak dentist tahun depan.
sebab aku dah macam budak medic dah ye.
tengok laa subjek2 nye.




2 je subjek dentistry.
5 lagi subjek medical.

plus Human Right dengan exam ICDL yang tertanguh sem lepas.

9 subjek.


InsyaAllah.
sila cuba sehabes baik.
sila ubah perangai anda.
sila ubah habit anda yang suka sangat study last minute.
sila kuatkan dan cekalkan hati.
sila tambahkan semangat belajar anda.
sila yakin dengan pertolongan Allah. 

dan yang paling penting.

sila betulkan niat anda.
kerana semuanyanye bermula dengan niat.
=)

.......

2 comments:

Akif said...

aja aja fighting! :D

Anonymous said...

lex: rindu kau ;)