19 October 2011

update blog di kala malas nak sentuh buku.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..


Alhamdulillah, kelas semua banyak dah start.
dah mula belajar banyak gila nak mati.
mak aih, aku terkadang kompius aku ni budak dentistry ke budak medik.
nak gune istilah2 medik ni, haish. macam tak layak je kau tahu.
tapi nak buat macam mane, kene belajar. 
terpaksa buat muke tak malu, panjat tangga Fakulti of Medicine tu padahal sedar diri tak layak masuk fakulti tu. =.="


macam nak cari je baju macam ni. haha.

nak tahu?
aku tahun ni ada subjek physiology.
ye, subjek medik.
untuk 3 bulan, perlu khatam 4 buku.
next sem, 4 buku lagi.
final exam aku nanti 8 bukus (plural).
seminggu 4 jam physiology.
setiap satu jam, aku belajar satu buku.
jadi sekarang aku kene belajar buat suis dalam kepala aku.
masuk lecturer pertama, on suis ANS
masuk lecturer kedua, kene on suis BLOOD
ketiga lak, on suis CNS
sampai y keempat, on suis RESPIRATION.
siyes, silap pasang suis, otak jam!


ohooo, siapa kata belajar tu senang?
tapi kenapa eh masih tak timbul kesedaran tu dalam hati?
tensen je tengok housemate semua study.
balik kelas bukak buku.
malam-malam buat nota.
orang kata, macam tu laah budak dentistry yang sebenar.
tapi aku ni...... haish.
rasa macam nk ketuk je kepala.
bukak buku, telinga sumbat lagu, mata pandang laptop je lebih.
ehem ehem, tambahan internet sekarang laju nak mati. ;P
nota, memang haram laaa. dari zaman sekolah tak suka buat nota.
kadang-kadang rasa hidup ni kan perlukan perubahan.
kalau selagi tak berubah, selagi tu takkan ada kemajuan.
tapi manusia kan, payah betul nak buat perubahan.
lepas tu nanti menyesal tak sudah.
konon hari tu tekad nak study dari awal-awal,
baru seminggu, dah terbang ke mana ntah tekad tu.
aigooooooo~



masa-masa macam ni laaa rasa nak terbang balik malaysia.



ye azyan, diam itu lebih baik.



.....





0 comments: