02 August 2012

facebook.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..





sedang terasa untuk bersara dari dunia facebook.
bukan deactivate.
cuma menyepi.
masih wujud, tapi tak ada.
kalau mampu laa kan menahan nafsu.


facebook ni kadang-kadang membuat orang salah tafsir pada orang lain.
bukan kadang-kadang sebenarnya,
tapi selalu sangat.

benda ni boleh jadi sesuatu yang baik.
dan boleh juga jadi sesuatu yang kurang baik.

kebanyakkan nya pada yang tak berapa nak baik lah.

sementara di Malaysia,
for now,
buat masa sekarang,
limitkan K-drama
limitkan Facebook

dah 9 bulan hadap benda tu je,
kepala pon dah macam tak betul
mungkin dah sampai tahap muak kot.


hidup ni realiti
bukan ilusi
cuba berdiri di bumi yang nyata.

:)


.....



1 comments:

nawal said...

mujahadah tu mmg susah! but not for those who hv a vry strong azam and tekad!

may He ease you!