26 May 2010

semua ade hikmah kan?!



pergh..mmg berzaman gle x membebel pnjg..yela kan..skang da dok ngn kwn2..da ade medium nk membebel..so yang jd mngsa bebelan aku skang suhaira..haha..classmate aku yang dok sebelah aku dlm kelas yang juga merupakan kawan nawal mase nawal skola smpang..haaaaa..mmg la..dunia ni kecik aje..




suhaira kawan ku..satu2 nye gurl medic dlm kelas..=)


overall,idop aku hepi skang..even byk nak mati keje..tapi idop mesti sempoi kan..hahaha..aku x reti la jadi cm nawal ngn ja yang asyik nak bertapa dlm lib yang sejok beku uh even lib uh cantik n besar nak mampus..da la rak blambak2..law nak cari 1 buku je un, bley amek mase smpi stgh jam baru jmpe..pergh..kate ade sistem OPAC la ape la..aku tetap x reti cari buku..hello..kat kisas un law bkn ade klas kat perkisas, xpernah la aku jejak tmpat uh..aku bkn ape..aku tensen tgk buku tebal2..adeyh..azyan..ko sedar x?!..ko nak amek dentist..mesti la buku tebal..adeyh~


n yup..aku semakin minat bio..yes..BIOLOGY..haha..one of the subject that i hate the most when i was in form 5..siyes..sila tgk paper exam aku..bio aku mesti C..law x C5, C6 la..law dpt B uh da hebat la..hahaha..so sekarang sudah bersedia nak kene ckp bye-bye kat fizik n math..hukhuk..fizik la subjek aku pling suke..sbb dy x yah hafal..x yah pk byk..gune kreativiti n daya imaginasi..math lak ntah..suke math un bkn salu dpt A..haha..but kate abah, bese nye owg y terror math, salunye budak yang bijak..waaa..aku nak jd bijak gak..tp, biology is my focus right now..bye-bye fizik..bye-bye math..


urm, lg satu..dlm kelas aku dok sebelah laki..yup..LELAKI..cm ni..tym ari first,aku dan suhaira dok berdua kat blkg..meja nye dok berempat ye..so bile aku ngn suhaira da duduk, sebelah aku lg 2 tempat kosong..pas2 dak laki x cukup tmpt..so mereka berdua pon dok la sebelah aku..so tempat aku,




pengiran,luqman,aku,suhaira


yup..bley byg x..laki dok sebelah x smpai la 30 cm dr ko..aku cm xde prasaan sgt la..sbb dulu kat BP da bese..p since aku jd dak kisas ni, ntah..luqman uh ex-KU SBPI Kuantan..sore dy,pergh..cm abbas weyh..x tipu..tym dy introduce diri dy, aku cm x nk terdiam lak kan..gaye ckp cm abbas..n smlm baru aku tau dy uh ex-ktua BADAR..wooaaahh~..ok jela dy ni..bley bebual cm bese..borak2 ngn dy..ok la..so far, x pernah sekali un lg aku terlnggar dy or dy terlanggar aku..2-2 cm paham kawasan masing2..peng un ok..sgt baek n pemurah ot..plus KAYE~..hahaha..aku sgt jeles melihat lptop Apple dy n kamera CANON besar dy..hukhuk..x pe2..tnggu aku jd kaye..




peng da ajo aku cm ne nak gune..=D


comey gle kan?..da la putih..


org ble aku cte dok sebelah laki, sume cm plek..yela..dak kisas..aku un cm x caye..kat kisas jgn harap la..p aku rase byk hikmah aku dok sebelah dy..bkn sebab aku suke dy..oh please~..p sbb2 len..contohnye, skang aku da pki armsock..hahahaha..aku sndiri cm x caye aku pki..aku pki sbb aku x selesa..yela..aku ni kan ayu lagi sopan..everyday aku pki baju kurung even x wajib un..so ble pki bju kurung y licin of course la lengan baju terselak..lg2 aku ni kan perempuan yang x pena nk amik pduli..slame ni pk lantak la..terselak smpi siku un wat x kesa..p skang, otomatik x selesa uh..aku tau bkn luqman ngn peng uh tgk, tp aku sndiri x selesa..so aku decide tok pki je armsock..bnyi cm x ikhlas ek?..p pd aku..mgkin ni pmulaan kepada azyan yang lebih baek..btol x?




tidak mngikut jarak selamat kisas..=P


pas2 skang da reti la bersopan sket..luqman badar..peng uh dari maahad tarbiyyah islamiyyah..pergh..malu sndiri aku..plus da bape kali gak la kene sindiran luqman..


'kate dak kisas'


pergh..mnusuk kalbu lah..dlm klas un x ley bising2 sgt..erk..ok..ni menipu..hahaha..azyan pendiam itu mustahil..peng ngn luqman skang pnggil aku mak cik!..sbb aku asyk bercakap..haha..xpe..law satu ari aku jd pndiam, terdiam satu dunia..hehe..


so mmg semua yang berlaku ade hikmahkan?..dari pilih koz, aku masok itec n skang blajo..byk y aku da sedar hikmahnya..kan betol ayat Allah,


x semestinye ape yang kite suke itu adalah yang terbaek tok kite..=)


so think positive n just go with the flow..enjoy ur life..n be happy..hahaha..n dapat brite gembira..insyaAllah fly pas raye..yeeeeh00000..so sempat la raye kat sini..x la menangis x berlagu..ok cukup pnjg da..assgnment y byk sedang menanti..cukup smpi di sini..haha..



.....

0 comments: