29 May 2010

blajo jadi ikan azyan~

aku ni mmg org y xde pndirian ke r?..ntah la..bkn aku nak ckp aku ni mudah terpengaruh..eh, tapi tu la hakikatnya..aku sgt mudah nak ikot persekitaraan aku..badan aku ni mcm ade set peniru..suke meniru kelateh ngn perangai owg yang ade kat sekeliling aku..law aku dok kat kalangan org nakal2, otomatik aku bley jadi cm dyorg..law dok ngn dak baek2 un, aku still bley jd bek..so mcm mane ek?


org kate kita x ley mengharap keadaan mengikut kita..tapi kita kene lah berubah mengikut keadaan..


tapi aku rase aku dah terlebih mngikut keadaan..haha..aku terlampau mudah adapt ngn psekitaran baru..aku rase la..contoh suhaira tym mula2 aku knl, suke gle gune istilah sedot..haha..pnye la aku pk sedot uh ape..rupe2 nye pendrive..haha..nak transfer file dari lptop akan jadi, sedot sume file uh dlm penyedot uh..hahahahaha..pas2 aku da terikot..aku un da gune istilah sedot uh skang padahal suhaira da x gune da..cm ne ek..haha..


dok ngn nawal, aku un kdg2 da dok mnyebut lucu..hahaha..nawal kan suke kate lucu..aku rase lawak gle pkataan uh, tp aku un da mule gune tanpe aku sed0..ble org teg0, baru aku pasan aku da gune..hahaha..


qutham manusia pertame yang tau suke gune pekataan 0h..lawak gle mule2..semua ayat nak letak oh kat blkg..tp skang, aku un suke gune..x gune dlm msg tp aku gune mase bercakap..haha..aku x nak un gune..pnye lah aku gelakkan qutham tym dy gune..aleh2 aku da terikot ngn dy..adeyh..ble tulis, xde un gune oh uh, tapi ble becakap, asyik terkluar je..


safwan dok ajo aku emo..mamat uh salu gle emo2 dulu..aku dulu d0k pening apsal la laki ni asyk emo..bkn s0n0k un..layan feeling pe sume..tetibe aku skang jd manusia emo lak..haha..tnye qtham..salu aku emo ngn dy..x memasal kene dngo aku luahkan prasaan..erk..maksod aku luahkan ketidak puasan hati..safwan la ni ajo aku jd manusia emo..aku cpt betol terikut kan..


luqman lak suke wat bnyi2 asing..cm ne ek nak istilahkan bnyi2 asing yang dy wat uh..lbey kurang cm pergh,uish,ish,ape ntah lg..disebabkan aku dok sebelah dy ari2 n mendgo bnyi uh, aku un law ckp da ku0 byk bnyi asing tu..hailoo..bkn sngaje..natural..x mau, tapi tanpa sed0 aku wat gak..


tgk..adakah aku manusia x de pndirian???..uish..huhu..x nak jadi mcm tu..bahaye oh..skang da nasib baek aku berada kat kalangan dak2 yang baek la gak..tp law satu hari nnt..ak kawan ngn org y x bape nak baek..aku akan terikot ke?..ish..aku x nak..p kdg2 kte x sd0..skang ckp x nak..mase depan, sape tau..


tapi tym ari khamis smlm uh, aku teruje dngo lqman ckp..


jadilah mcm ikan


hah?!!..blur gak mule2..sek bek aku ni pick up laju sket..ikan kan even kat laut masin, daging dy tetap tawar..x berubah pendirian un..pas2 sepanjg ari dok pk..aah la kan..nape selame ni badar ckp x pena msok pale otak aku..tym khamis uh baru nak mnusuk kalbu..haha..jadi aku barazam, aku nak jadi cm ikan!!..semangat ngah tnggi ni..hahaha..semoga aku istiqamah ngn ape aku da wat..n semakin hari semakin memperbaik diri..


ameen~



to en.luqman,

bg la aku tzkirah lg ye..

ko wat aku teringat kat kisas..

ngee~




....

0 comments: