04 May 2012

jalan-jalan di kampung tanta. :)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..


Alhamdulillah.
Alhamdulillah.
Alhamdulillah.

exam praktikal dah selesai.
yeahooooo~

serious rase macam dah habis exam.
padahal 7 exam written dan 7 exam oral menanti di hadapan.
tapi tak pelaa.

sepanjang hari layan movie.
=.='
okeyh, okeyh. esok start study.

pada petang yang damai,
Apip ajak gi taman Dr. Hamudah.
Dr ni lecturer kat gamah, dan orang kata dia sangat baik.
dia bagi je mana-mana orang melayu nak datang ke taman dan kebun dia.
mostly semua orang melayu pernah pergi.
aku je kot yang ketinggalan. baru nak pergi. heeeee.

oohhoo. speechless. 
mungkin sebab kat malaysia pon aku tak pernah duduk kampung yang betul-betul kampung,
sekali sampai situ.
ommoooooo.
aku tak tahu laa kat malaysia, tapi aku rasa kat malaysia banyak dah guna mesin n bajak dan seumpama itu.
kat sini semua tradisional.
keldai, lembu, kerbau.
tebas gandum pon guna tangan weyh. (okeyh, aku x tahu istilah yang sesuai selain dari tebas. ape ye? tuai ke?)
sangat mengkagumkan diri laa.
dan sangat-sangat damai suasana kat situ.
lepas kahwin, nak ajak hubby duduk kampung laa.
aku nak berkhidmat jadi doktor gigi kat kampung laaaa.
erk?
hahahahhaha.

okeyh, malas laa pulak nak taip panjang-panjang.


ladang ape ye yang hijau kat belakang tu?

 ok, ni ladang gandum yang dah ready untuk di tuai. tuai ke?

 akhirnya nampak jugak satu bajak setelah kerbau, lembu, kambing dan keldai je yang lalu sebelah kitorang. 




owh, dan sekarang kan musim bunga nak ke arah musim panas. bunga tumbuh ngan meliarnya. cantik bangat!
okeyh, aku bukan laa perempuan yang suka or minat bunga-bunga ni, tapi Subhanallah. memang cantik sangat bunga-bunga tu. tapi selain bunga ros, aku x tahu nama bunga lain. hehe.








 ni buah epal yang mentah n tak masak lagi. sobs3. :'(




 kami bunga dalam taman bunga. :P

 Apip kata, dia tengah menanti siapakah gerangan insan yang bakal mengisi kekosongan tempat kat sebelah tu. 

ohhooooo. jiwang ye apip ni. HAHAHA. :P


 minah bunga yang dalam hati ada berjuta-juta bunga. hehe.

nampak tak kitorang kat atas tu? heeee.
Subhanallah. yang aku perasan kan, langit kat mesir ni sangat laa cantik. cube tengok tu. memang betul-betul biru yang menawan hati sungguh laa. :)

tak sah kalau tak ada selca. hikhik. :D
(bila aku nak belajar senyum tak nampak gigi ni. =.=")

last sekali,
orang yang tak sweet lepas tu konon-konon nak jadi sweet dengan ambek gambar dengan posing konon-konon sweet. hahaha.



AZYAN,
stop holding on to what hurts and make room for what feels good.
:)

you forgive people because you still want them in your life. admit it.


wassalam.

....

0 comments: