20 May 2012

Ophidiophobia

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..


normal eh bila seseorang ade sifat phobia pada sesuatu?
mungkin normal.
tapi bagi orang yg punya sesuatu phobia, kadang-kadang sangat mengganggu diri, jiwa, fikiran, dan kewarasan berfikir.

macam aku,
aku ada Ophidiophobia atau nama lain Ophiophobia.
tahu maksud dia apa?

 an abnormal fear of snakes.

yup, ni bukan main-main punya takut.
aku sangat amat sungguh tak tipu yang aku amat takut dengan apa-apa juga yang berkaitan dengan ular.
kulit dia, rupa dia, bayangkan teksture kulir dia, lidah terjelir-jelir, semua laa.
hanya dengan bayangkan ular saje pon, aku boleh x tido.

dulu aku tak sedar pon phobia aku ni.
aku rasa mcm normal laa semua orang takut dengan ular kan.
tapi bila aku makin besar, aku sedar yang aku lebih takut dari orang-orang yang takut tu.


aku pernah nangis sebab orang letak benang atas kepala aku lepas tu kata ada ular atas kepala aku.
pernah menjerit kuat gile bila ada orang letak ular getah atas peha aku. lepas tu nangis laa kan. 
pernah menangis teresak-esak lepas terpegang beg kulit yang dibuat dr kulit ular.
=.='

paling aku tensen bila aku tak boleh tido sebab terfikir kan ular.
bila sebelum tido aku ade memori psl ular,
mase malam nak tido tu,
bila aku nak pejam mata je,
aku terasa macam ade berjuta ular tengah membelit badan aku.
so aku tak sanggup nak tutup mata.
bila tak tutup mata, tak boleh tido laa
T______T


even tengok gambar ular pon aku boleh melompat dan menangis.
macam jantung aku dah gugur. tak berdenyut. berpeluh badan.
tak caya tanya qutham, hafiz dan fara yang pernah menjadi saksi kejadian masa akak aku kawen hari tu.
siket lagi nak terpeluk qutham. adeyh. padahal tengah baca paper je pon.
=.="

fine, mungkin bagi sesetangah orang,
phobia ni something yang lawak dan boleh di buat gurau.
tapi ketahuilah,
orang yang ada phobia ni sangat-sangat tertekan dengan keadaan diorang.
dan insan-insan macam aku sangat laa tak boleh terima kalau orang buat gurau penyakit kitorang ni.
ingat phobia ni benda main-main ke.
benda ni satu penyakit psychology yang bukan senang nak di rawat.
heart rate dan arterial blood pressure boleh turun secara mendadak dan menyebabkan cardiac arrest tahu?!
kesusahan untuk bernafas, 
tak pasal-pasal coma. nak lagi dasyat, mati terus.
so jangan buat main orang yang ada penyakit phobia ni.
percaya lah, kalau boleh kitorang pon tak nak ada penyakit ni.
siapa yang nak kan?
macam dalam cerita Secret Garden.
dia ade claustrophobia.
sampai kene makan pil bagai.
aku nak gak cari pil yang boleh buat aku tenang lepas tengok ular.
huhuuuuu.


okeyh,
nape aku tetibe nak cakap pasal ni?
sebab tadi aku tengah layan 9gag.
tak pasal-pasal ade post pasal ular dalam shower bilik mandi.
Ya Allah, siket lagi aku nak terjatuh dari kerusi yang aku duduk ni.
dan sekarang kepala aku non-stop terbayang ular.
tu laa masalah aku.
once dah terbayang ular, aku x boleh duduk diam.
aku terasa macam setiap penjuru bilik aku ni ada ular yang tengah menunggu nak membelit aku.
ohtokke? ohtokke? ohtokke?
jantung aku still berdegup kencang lagi ni.
mata aku meliar je tengok satu bilik aku.
bulu roma tegak berdiri.
aiseehhhh.
ni belum masuk bilik air nak mandi lagi.
lagi laa mcm mane aku nak mandi.
aigoooooooo.
kacau mood betul laa.

ingat nak letak gambar ular,
tapi aku nak search gambar ular kat google pon aku x sanggup.
coma kang jap lagi manusia nama azyan ni.
T______T




.......


1 comments:

Akif said...

aku paham, azyan. dah la. jgn fikir pasal ular tu. fikir pasal aku je la wehh. :)