11 October 2012

second year dentistry, Tanta University.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..


ye, selsema saya masih tak berapa nak hilang lagi.
takpe, takpe.
sabar siket je.



oh, ye. saya dah nak masuk tahun ketiga belajar dekat Tanta ni.
jadi dengan jayanya, aku sekarang

SECOND YEAR DENTISTRY STUDENT

dan subjek aku tahun ni,
ada 7 semua sekali.
aku ulang, TUJUH.

PROSTHODONTICS
PEDODONTICS
ORTHODONTICS
ORAL PATHOLOGY
CROWN AND BRIDGE
CONSERVATIVE DENTISTRY
PHARMACOLOGY

belajar semakin susah.
baru first lecture pun macam dah tercengang.
kerja lab makin banyak.
yang paling tak larat bila dokter tanya soalan masa pre-dental dengan first year.
semua macam ternganga.
tak ingat ape benda pun.
duuuhhh.
padah sakan sangat bercuti kat Malaysia.

status seorang senior,
'apa guna dapat pangkat Mumtaz masa exam tapi dalam kepala pangkat Maqbul je.'

zaasssssss. menusuk tepat ke dasar jantung. 
kelas setiap hari penuh dan padat.
paling terdera hari Sabtu dengan Ahad.
tabahkanlah hati ni.

barang-barang peralatan semua kene beli.
mula laa terasa macam seorang dentist yang berjaya.
setiap kali lab kene pakai lab coat putih, glove, mask dengan goggle.
pergh. seronok-seronok pun, cuak jugak aih.

dan yang paling menyerabutkan kepala sekarang,
tentu laa nak kumpul gigi manusia yang cantik dan elok.
mana nak cari 30 batang gigi dalam masa dua minggu??
Ya Allah, permudahkanlah pencarian kami dalam menimba ilmuMu.
secara logik, siapa yang nak cabut gigi yang cantik kan?
=.='

sedang berusaha menyibukkan diri.
bila sibuk, kepala tak sibuk fikir benda lain kan.
harap-harap nya laah.


dan azzam tahun baru aku.
jeng-jeng
hahaha. tak penah-penah buat azzam.
harap nya kali ni boleh capai azzam baru ni.
kita merancang, Allah yang menentukan.
:)

1. simpan 1/3 daripada duit scholarship untuk kepentingan masa depan.
sebulan aku dapat 420usd, so dalam 140 usd sebulan kene simpan!

2. belajar dari awal tahun. 2 tahun aku merasa seksa nya berhempas pulas seminggu before exam. erk, rasanya dari sekolah lagi mmg belajar last minute. jadi nekad tahun ni nak ubah cara belajar!

3. nak istiqomah dengan apa yang aku buat. even aku tahu, perubahan yang dibuat sangat laaa cenonet kan compare dengan orang lain, tapi better something than nothing kan. so inner tudung dan stokin perlu dikekalkan!

4. nak jadi lebih feminin. okeyh, yang ni aku pun geli nak taip. hahaha. tapi tapi tapi maksud aku di sini, nak lebih banyak pakai baju kurung pergi kelas. kurangkan jeans. baru sopan!

fuuuh, fuuuuuhh.
semoga semuanya terlaksana.
buat banyak-banyak kang satu pun tak dapat.
takpe. siket-siket.


dan result rasmi dah dapat.


ramai yang mengimpikan keputusan macam ni,
tapi kenapa aku selalu sangat rasa aku tak layak pun dapat macam ni.
sobs.


sila selalu doakan aku ye.
:)


dia yang ada seperti tiada~~

.....

1 comments:

nurhanis said...

waw! excellent! tahniah! akak, saya akan ambik kos yang sama dekat tanta tahun ni. doakan saya berjaya macam akak jugak eh! ;)