22 February 2010

ketika cinta bertasbih..

just finish reading KETIKA CINTA BERTASBIH episod 1..penulis dy,habiburrahman al-shirazy..penulis ayat2 cinta uh..besh la gak cte ni..pdahal da lame da buku ni kuo..x pena berminat un nk bace sebelom ni..p satu hari uh, angah kol dr australia..


"lang..angah baru habis tgk movie ketika cinta bertasbih..besh gle..bley tlg angah x..carikan buku dy..kat sini mne dpt.."

tym uh blom kuo ngn ain lg..so target2 nk beli buku tym uh laa..angah ni un satu..pesan barang tp fulus x bg..haih..abah la mangse nye..


"bah..erm..angah pesan belikan buku..p kak lang xde duit r skang..nk duit bley x?"

"alah..x pyh belikan la..dy nk blk ujung taon ni..nnt dy blk,pandai2 la dy cari sendiri.."


adey..abah niii..naseb baek aku ni adek y baek kang..gune laa duit ak gak..p beli 1 je r..episod 2 tnggu ade duit laa..haha..

so bace punye bace...ape bosan gle buku ni..pot pet pot pet je..xde cte un..tazkirah je..xpe2..hayati lg..satu persatu ayat bace..



akhirnye............



waaaa..bpak besh cte ni..mksod dy mendalam gle..cra dy terangkan psl ISLAM,ILMU, n y pling wat aku tersentoh psl MUSLIMAH..pergh..ayat dy menusuk kalbu gle..tetibe aku terase aku ni pomp0an y murah gle..mksod aku bkn murah jalang uh..p murah sebb ak x de ilmu y byk,adeilmu un x amal,bace Al-quran tp x pena hayati,pakai baju un ikot mo0d..tp nk mngimpikan jd muslimah y DIREDHAI..boley ke??..layak ke aku??

ni la novel petame y aku amik mase y sangat lame nk habiskan..3 hari..gle laa..novel len 3 4 jam je da setel..siap bley hafal bait2 kate dy..p novel ni..x boley wey..ayat dy btol2 wat aku tersentoh..

mungkin teguran ALLAH da smpi kat aku..p aku still wat2 x nmpk n x paham..2 laa kan manusia..iman sentiase naik n turun..x pena tetap pendirian..huhu..


Ya ALLAH, tunjukkan lah aku jalan yang LURUS..jalan orang-orang yang ENGKAU beri nikmat..bukan jalan orang-orang y SESAT..


AMIIIN...



...

0 comments: