25 February 2010

wanita atau perempuan..

ade 2lagu ni aku suke sgt..aku ni jrang la kan suke lagu nasyid ni..hehe..tp lagu ni aku suke..mybe sbb mksod dy psl permpuan ot..aku ni mmg fanatik sket lagu2 y bkaitan pompoan ni..hahah..terdorong oleh adek beradek y sume pompoan ot..haha..sbb aku sgt2 merasekan drjat seorg wanita uh tnggi..cheeewaaah..ayt x ley blah..haha..



ego sbg seorg pompoan tetap kene ade..walau un owg kate sekarang mne ade istilah perigi mencari timba lg..zaman da moden r ayan..p not 4 me..pd aku,mmg lumrah n tersurat laki cari pompoan..aku x suke dianggap menjual diri..haha..bkn menjual diri dlm kate MENJUAL uh..p aku x ske pompoan y mnggedik2 ngn dak laki..law laki y mnggedik uh bese la arn..hahaha..pantang aku law pompoan y luahkan perasaan kat laki,pompoan y mintak kapel ngn laki,pompoan mencari perhatian laki..atau aku je y ketnggalan zaman..arghh..peduli la ktnggalan zaman ke x..y pnting aku bahagie..hahaha..


n mybe sbb ni aku paling susa nk mulakan msg terutama bg lelaki..tnye la safwan,qutham,fye,mirol or sape2 la dr skola lame aku..selagi dyorg x msg aku dulu,slagi uh aku x kan bg msg dulu..unless ak ade bende y pntg sgt aku nk ckp..haha..walau un mreka ni KAWAN je un,p aku still cm un..aku x ske laki merasekan dyorg uh sgt tnggi dr pompoan..pompoan x ley idop tanpe dyong..dyowg boley main2 kan aty pompoan g2 je..



ye..mmg x dinafikan..pompoan mmg la kne ade laki dlm idop..p aku xkn sekali kali merendahkan martabat aku sbg sowg pompoan nk merayu2 kat dyorg..nope!..that is not me..ntah la..terikot2 didikan along ngn angah la ni..dr kcik akak2 aku ni da ske ckp psl harge diri pompoan la,maruah la,ego la ape ntah lagi..smpi skang ot aku ngat pesan dyorg ni..thnx 2 along n angah laa ni..haha..



mybe sbb aku belom jmpe laki y aku btol2 rase dy la psangan idop aku..mne tau law satu hari aku jd cm minah2 kat luar sne,nauzubillah..aku xnk..aku nk jd cm ape ak jd smpi laa aku beso..tp mne tau arn..sbb uh aku tulis dlm ni..law 1 hari aku terleka,aku bley ingat blk..hehe..


lagu y aku suke uh lagu DEHEARTY-WANITA ngn HIJJAZ-ADUHAI PUTERIKU SAYANG..
cm byk la nasihat dlm lagu uh..



WANITA - deHEARTY


Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa

Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat di bahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk
Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita mengharap pada yang binasa


Engkaulah wanita istimewa

Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan




lirik lagu lagi 1 uh mls la nk copy paste..hehe..x pela..len kali aku ngat la ye..hahaha..
semoge aku berjaya jadi MUSLIMAH SOLEHAH 1 hari nnt..


AMIIIN...




....


0 comments: