11 January 2012

rindu. rindu. rindu.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..





exam syndrome dah datang.

kalau orang lain, homesick.

aku ni tengah familysick.

nape bukan homesick?
sebab kat rumah sekarang tinggal mama ngan babah je.
even kalau aku balik rumah sekarang, aku akan dapat jumpa mama ngan babah je.

tapi aku familysick.
sebab aku rasa macam dah laaamaaaaaaa sangat sangat family aku tak berkumpul 7 orang.
mesti ada yang tak cukup.
bila aku cek-cek balik, last tima kitorang semua satu family kumpul, masa aku balik rusuhan tahun lepas.
itu pun tanpa di rancang.

mungkin sebab mama ngan babah memang dah terapkan hidup berdikari dari kecik.
semua masuk asrama dari form 1.
jadi susah sangat nak jumpa.
start mcm susah sangat kitorang nak jumpe, aku rase masa form 5.

bulan 2, 2009 angah fly gi Australia.
bulan 10, 2009 along fly gi UK.
bulan 9, 2010 aku fly gi mesir.
bulan 10, 2010 along balik dari UK.
bulan 12, 2010 angah balik cuti.
bulan 2, 2011 aku dapat balik mengejut.
bulan 2, 2011 angah balik Aussie lepas jumpa 2 minggu.
bulan 3, 2011 aku balik mesir.
bulan 5, 2011 along dapat keje kat UTHM, batu pahat.
bulan 8, 2011 aku balik cuti di saat kak chik n adek tak cuti malah tengah exam mid-year.
bulan 9, 2011 along kawen.
bulan 9, 2011 angah balik 13 hari.
bulan 9, 2011 aku balik mesir lepas jumpa angah 4 hari.
bulan 10, 2011 angah balik Aussie.

sekarang kak chik dah form 5 dah.
adek dah masuk asrama form 1.
sebulan sekali baru balik rumah.
kosong laa rumah tu.
mama ngan babah dating laaa hari-hari.
bak kata babah,
'baba rasa macam nak kecikkan je rumah ni. terasa kosong'


tadi tido mimpi family.
mimpi pergi cuti sama-sama.
kalau waktu lain, mimpi tu akan jadi indah.
tapi sebab waktu sekarang, sangat mengganggu emosi dan perasaan.
tak suka rasa macam ni. time-time exam suka nak datang perasaan macam ni.
kalau homesick, sekarang jugak aku boleh beli tiket flight nak balik malaysia winter break ni.
tapi bila familysick memang tak boleh buat apa laaa.
balik malaysia pun sama je bukan dapat kumpul satu family.

rindu sangat nak makan satu meja.
rindu sangat nak bergelak ketawa 
rindu sangat nak kecoh-kecoh dalam kereta
rindu sangat nak pergi cuti sama-sama
rindu sangat nak teman babah ngajar space sambil bercuti
rindu sangat nak tengok mama melawat site kebakaran elektrik
rindu sangat nak gaduh adik beradik
rindu sangat nak dengar mama bising-bising suruh kemas rumah.
rindu sangat nak dengar lawak babah face to face.
rindu sangat nak sembang-sembang sambil gosip
senang cakap rindu sangat mereka yang bernama FAMILY


di airport tanpa kak chik. :( 













ok, tetiba buku patho ni basah.
fokus azyan.

2 hari lagi exam killer.
pathology.

pray for me n my family.
cepat laaa raya.
kalau tak ada aral melintang, dengan izin Allah,
kitorang akan dapat berkumpul satu family raya puasa 2012 ni
oh, sungguh aku tak sabar.

exam. exam. exam. exam.





....

1 comments:

Stalker Comel . hihi . said...

waaa . adik beradik awak semua belajar dekat oversea eh . Alhamdulillah .

hehe . kalau saya belajar dekat oversea taktau lah macamana sick dia . belajar dekat dalam malaysia je pun kalau boleh tiap tiap minggu nak balik . -_- hari hari rindu family .mengada-ngada betul.

hihi .