09 September 2012

apa yang dikepala ini.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..


beberapa random things yang terlintas kat kepala saat ini,


satu,
kalau badan sihat tapi hati tak sihat pun tak guna kan.


dua,
 beberapa hari ni asyik memikirkan sesuatu yang tak patut.
kadang kadang susah bila otak kat kepala ni asyik nak fikir benda yang tak patut.
terlebih fikir.
adakah akibat daripada 2 bulan tak fikir apa-apa sebab seronok sangat cuti?
bila otak fikir macam-macam,
hati pulak nak rasa macam-macam,
akibatnya tak boleh tidur.
tak ada selera nak makan.
apa yang sedang berlaku ni?
duh.

tiga,
EGO
ye, saya seorang yang ego.
saya ada ego saya sendiri.
saya sedang belajar untuk menurunkan ego saya.
ego ni tak baik untuk diri dan hati.
kadang-kadang sebab ego saya yang entah apa-apa ni,
saya kehilangan benda/orang yang saya sayang.
kadang ego saya ni buat saya bertindak tanpa berfikir.
kan dah cakap ego ni tak bagus.
jadi mari kita berusaha untuk turunkan dan rendahkan ego masing-masing.
walaupun susah nak mati,
tapi kene cuba dulu baru tahu.
:)


empat,
 hampir 5 tahun benda tu dah berlalu.
tapi masih lagi segar kat ingatan.
tak pernah hilang.
walaupun nampak macam dah ok, 
kadang-kadang bila datang gila tu,
memang tak ok laa kan.
dulu rasa tak kuat sorang-sorang.
tapi sampai bila nak mengharapkan orang kan?
bayang-bayang pon akan tinggalkan kita,
apa lagi seorang manusia.
jadi baik undur diri dulu sebelum jatuh buat kali kedua.
sebab kalau jatuh lagi,
belum tentu dapat bangun balik macam dulu.



lima,
 hanya disebabkan kita lupa DOSA tu,
tak bermakna DOSA kita tu telah diampunkan.
kan?


enam,
 bila orang yang boleh membahagiakan hati adalah orang yang mematahkan hati,
apa perasaan nya ek?


tujuh,
 bertindak sarkastik bukan membantu pon.
menyakitkan hati ada laa.


lapan,
 orang cakap,
memendam perasaan bukan jalan terbaik.
tapi meluahkan pun bukan pilihan yang ada.






merapu dan meraban di malam hari.
maka jom berusaha untuk tidur. 
sebelum tidur maafkan semua orang.
barulah hati akan tenang.
:)


.....


0 comments: