23 September 2010

scrub badan?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

di bawa berjalan sekitar tanta oleh musyrifah aku. musyrifah ni sorg akak seni0r yang baek sgt2 nk meluangkan mase jage ktorg n bwk ktorg jalan2. haha. sampai la ke 'Awalbah'. tempat ni boley kate sebijik la mcm jalan masjid india kat malaysia. dekat sgt ngan Masjid Badawi. ni masjid paling besar la kat tanta.tym ni x bwk kamera. sdeyh~

kumpulan aku gabung ngan kumpulan kak ummu. kira ade 6 org la dak baru cm aku. sume cm blur la kan ngan tempat baru. sepanjang jalan mmg byk gilak jubah. n bukan jubah hitam mcm org saudi salu pakai. dy jubah warna warni, cantek gile kot. aku nekad nk beli tok family aku nnt. even aku x pasti dyorg nk pakai ke x. haha. tp sumpah mmg lawa gile la. murah pulak tu. dlm 25-50 ginih je. haih. naseb la aku hilang wet kat sini. law x, da lame aku beli. huhu. xpe, 5 tahun kat sini. sempat punye insyaAllah.

ok, bukan ni y aku nk cte. sepanjang jalan tu, kt0rg byk nmpk gerai y jual bende coklat2. nmpk kasar gle. haih, naseb la sume x bwk kamera. law x bley tyg rupe dy. byk sgt gerai y jual. ktorg tertanye-tanye lah. ape bende uh. xkn makanan kot. dy panjang, pastu berongga-rongga mcm span, tp kasar gle nk mati. tnye kak musyrifah, dyorg pon x tau.

so ble kak anis n kak ummu g cari barang, ktorg 6 budak baru belaja g mendekati salah satu gerai tu. dengan bajet berani nye, n bajet reti ckp arab, ktorg tnye la pak cik n mak cik satu kedai ni.

kit0rg : yaa, ammu. da eih? (ya, pak cik. ni ape?)
pak cik : 'asyar ginih, 'asyar ginih. (sambil tunjuk 10 jari tande harge 10 ginih)
kt0rg : laa'. laa'. ehna misy istiirina da. da eih? (tak, tak. kt0rg xnak beli. ni ape? nahu arab da bercampur gaul. haha.)
pak cik : aaaa. da scrub. scrub. (sambil gosok-gosokkan tgn kat badan)
ktorg : eih? ehna misy fahmah yaa ammu. (ape? ktorg x faham la pak cik)

tetibe pak cik tu bangun wat gaye tengah mandi. pastu mak cik sebelah tu ckp,
BODY SCRUB

erk? apekah?
 hahahahahahahahaha.
maka termeletus la gelakkan y kuat dr ktorg.
kemudian ktorg barcakap dlm bahase melayu supaya mereka x faham.

aku tgk macam sesuai nak scrub badan lembu ngan kambeng je. HAHAHAHA.

so pelajaran ari ni.
scrub badan mesir = scrub badan lembu.
=)


.....

0 comments: