22 September 2010

ye saya di sini. =)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..


alhamdulillah. da 5 hari kat bumi anbiya', bumi firaun, bumi kinanah, bumi apetah lg. byk sgt name dy. haha. n yup, aku berada di TANTA. erm. malas nk ckp la, tanta ni mmg cm kampung. cume ade pekan kecik je. =( org melayu kat sini pon sket,dlm 200 lebih je. ='( tp x pelah. di sebalik benda2 y kurg ni, byk je y ktorg rase lebih dr malaysia. kan da belajar, sume benda ade y lebih ada y kurg. tp aku rindu malaysia!!!! ok, cukup. hahaha.


sebab byk sgt bende nk cte, aku kene ringkaskan. antara fakta menarik atau pengalaman y aku lalui kat dr malaysia sampai mesir ni. hehe.



  • aku dpt duduk kat tempat special dlm kapal terbang. bape org je y dpt. besh gle. =) aku pon x tau psl pe.


  • sampai2 je mesir dipanggil 'indonesii' oleh org arab jage epot tu. sdeyh. =( ade ke patot!


  • sepanjang dok sini, baru jumpe 2 bangunan y warne selain warne COKLAT. coklat gelap,coklat cair, coklat susu, segala mcm tona coklat la ade. x meriah lgsong.


  • aku xde jumpe satu LONGKANG pon kat sini. sistem pengairan y lemah!


  • jalan raye xde line. x kesah la line putih ke kuning, mmg xde. ikot suke suki dyorg je.


  • bawak keta mcm nk bunuh org! xde gune isyarat ke ape. sume hon je. mau mati terkujat aku 5 tahun kat sini.


  • teksi dy, pergi mane2 pon 2 atau 3 ginih je. lebih kurg rm 1.50 je. tp rupe teksi nye, sila la jgn bygkan. =.='


  • ade khidmat TRAMCO kat sini. bunyi mcm sedap, tp rupe2 nye van y mampat nk mati kalah bas mini klang. haih.


  • aku hilg 200 USD kat sini. wuuuwaaaa. ='(


  • mcm2 mknan arab da makan. sedap. kire perot malaysia bley terime la. hehe.


  • skang panas gle kat sini. sbb dy panas kering. mmg berangin. angin dy bawak pergi sume kelembapan angin. uhuu.


  • bibir pecah2 kat sini. 24 jam bwk lip ice. haha.


  • skang duduk umah seni0r. mule2 dy ckp 5 hari je. tp tetibe dy ckp smpai akhir bulan 9. uwaaaa. nk melalak lg. ='(


  • da beli no sini. name company dy, ETISALAT. satu msg ke malaysia, 80 piaster. =.='


  • taklimat jpa ckp, tahun 3 baru boleh kawen lambatnye. HAHAHA.


  • org arab ni baek bile kte stat baek ngan dyorg. kalau x, hampeh la ko.


  • jus buah kat sini mmg terbaek. pure buah. sedap gle.=)


  • kuliyah stat 25/9. tp 23 atau 24 iaitu esok atau lusa da orientasi gam'ah. gilak la. adeyh. huhu.

wat mase skrg, ok jelah kot. da pergi kan, terima jelah sume ngan aty terbuka. =)


rindu kat malaysia. qutham bley lak wat post y menyentuh aty aku. uhuu. segan seyh dy dok tyg aku bebel kat dy. xpe2. hahaha.


wat mase ni, aku masih lagi azyan y dulu. masih gelak n ketawa je kejenye. doakan lah agar sume berjalan ngan lancar.


off to rumah terbuka PCT.


...

2 comments:

Noorshazlia said...

saya juga disini =) rindu awak !!!

kennyfm said...

hahaha......kejutan budaya....syafiq da bese da ngn org arab ni...jgn carik psl ngn dyorg...t.....tahniah!! troskan usaha..