30 December 2010

belajar.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

selesai sudah quiz fizik.
macam-macam hal,
macam-macam ragam.



ye, handle quiz ni telah banyak mengajar aku.
yup, byk sgt y aku dapat belajar.
Allah nak menunjukkan manusia ni lemah.
walau hebat mane pun rancangan kite,
Allah jugak penetap keberjayaan rancangan tu.
erk, wujud ek perkataan keberjayaan tu?
HAHAHAHA.

belajar handle dgn stress.
bile kene hentam,
cakap soalan aku x logik,
x munasabah,
terus kelam kabut.
otak jammed!!
padahal, bile balik rumah rase small matter je.
kes silap letak unit je pon.
tapi tulah. terlepas pandang siket je pon, terus kucar kacir.
kelam kabut. haih.

belajar untuk tidak merungut.
tym buat quiz ni, mmg x dpt dinafikan berape juta rungutan keluar dari mulut aku.
bukan merungut sbb x nak buat.
tapi merungut sebab aku x suke n x reti gune komputer ni.
bila fizik kan kene buat byk equation. kuasa la ape laa.
mmg mcm fed up laaa.
buat pon mmg dgn rungutan yang byk.
hasil nye, y byk dirungutkan tula y bnyak salah.
salah macam-macam lak tu.
aduyai.

belajar untu lebih teliti.
mungkin mmg salah aku,
pas dpt green light dr lecturer,
terus lepas tgn. x tgk pon balik.
aleh2. hal2 yang jelas salahnye boleh x prasan.
sampai memberi efek y besar.
aduh, menyesal2.

belajar untuk sabar.
yelaa, sape x sedih bile buat soalan punye serabut pale otak aku,
bile nak tanda, tgk soalan tu KOSONG.
sedih nye~~
tapi aku try letak diri aku kat tempat dyorg.
ntah2 aku pon x dpt buat langsung.
at least dyorg da berusahakan azyan!
tak pe, mungkin betul. soalan aku tu susah sgt.
asifah ye sume.

belajar mendalami perasaan seorang cikgu,

 SANGAT TIDAK SERONOK YE!!
pada aku la. tensen gle.
dari proses membuat soalan, sampai la part kire markah.
sangat tidak besh. huh!
aku menanda kertas dak kelas. 
haih, serba salah nak bg jawapan mcm mane.
dengan tulisan y sukar difahami.
kini ku mengerti kenape cikgu tadika aku dulu2 suruh tulis BESAR-BESAR.
hahaha. pastu mmg boleh detect la sape y berbincang.
yelaaa, da kalau jawapan sume same sebijik-sebijik.
peratus tuk aku percaye dyorg x berbincang tu mmg sket la kan.
patut la cikgu aku dulu dpt detect org meniru.
hahahaha.
so, mmg besar sgt la jasa seorang cikgu ni. aku ni baru siket da termengah2. 

belajar untuk menjadi yang lebih baek.
kekurangan hari ni, dijadikan sempadan.
xkan sebab byk masalah hari ni,
nak mengalah kan?
xkan nak terus letak jawatan.
tu pengecut tu name nye.
so dengan itu, kene la baiki kesilapn2 ni supaya x jadi lagi.
insyaAllah, quiz seterusnye aku akan lebih prihatin.

thanks to ahmad y jadi ketua aku,
sori byk salah n kekurangan.
thanks to budak kelas sbb jwb jugak even cm haram la kan soalan dy.
hahahaha.
x yah la ckp sori byk2 kat aku,
segan la aku, mcm ape je. hahaha.

experience is the best teacher right? siyes rase seronok dpt gained macam2 hari ni. even not as it look it is, tp siyes. mcm2 aku belajar hari ni n aku rase sgt lega n rase sgt puas n rase sgt gembira n rase sangat bersyukur.  
Alhamdulillah.


so, plan seterusnye. memupuk perasaan chinte pada fizik di kalangan pelajar2 pre-dental Tanta University ye.

HOOOOOYYEEAAAHHH!!!

.....

0 comments: