27 December 2010

kawan.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

sedang dalam keadaan yang sangat2 marah.
marah sebab kau sanggup buat macam tu.
marah sebab bukan kau x belajar agama.
marah sebab kau buat dengan sengaja.
marah dengan org laen yang menyokong.
marah dengan manusia-manusia yang menggalakkan kau buat.
paling aku marah,
marah kat diri aku sebab aku x mampu nak tegur kau.

dalam keadaan terlalu bengang,

bengang sebab kau dengan x tau malu upload byk2 gambo mcm tu dlm fb.
bengang kau dengan selamba buat tanpa pikir sensitiviti orang laen.
bengang  bile kau mencarut sampai sentuh isu yang x sepatutnye.
bengang sebab dulu aku anggap kau kawan baek aku.
kau pernah jadi antara kawan yang aku rapat.
walaupon tu dulu, aku tetap bengang.

sedang dalam keadaan terdiam.

terdiam tengok keadaan kau.
terdiam tengok kau sanggup rendahkan maruah kau.
terdiam tengok cara kau.
kau da berubah.
atau kau nak ckp aku yang berubah?

sedang dalam keadaan yang amat sedih,

dulu kau pemalu,
dulu kau penyegan,
tapi kenape dulu je?
kenape berubah?
betul ke kau la manusia yang jadi kawan aku dulu?
aku x sangka.
aku sedih.

benci sangat-sangat sebab aku benci tgk kau macam tu tapi aku xde kekuatan nak bagtau kau betape aku benci tgk kau mcm tu

kau nak kate aku da jadi ustazah?
kau nak kate aku da jadi alem?
kau nak kate aku yang salah?
kau nak kate aku kolot?

fine, cakap la ape pun.
aku tau aku pun teruk jugak.
aku tau aku pun bukan lah baik sangat.
aku tau aku pun banyak wat dosa jugak.
aku tau kau nak ckp dulu aku pun sama je.

tapi aku berharap untuk menjadi yang lebih baek.

Ya Allah, berikan lah hidayah kepada hati nye.

ye, teguran yang paling lemah ialah dari peringkat hati. aku memang masih belum cukup kuat.


....

0 comments: