28 December 2010

physics.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..



ye.
saya dilantik sebagai penolong ketua subjek fizik.
dengan alasan saya suke fizik.
suke x barmakna hebat ye kawan-kawan.
saya suke sebab x payah hafal berjela-jela macam histo dan anat itu ye.
tapi saya terime jela.
belajar menggalas tanggungjawab dan menjaga amanah.
saya pun rela.
mungkin saya boleh tolong kawan2 yang memang x pernah ade hubungan damai dengan fizik.
saya tahu,
ramai antara kawan2 yang x suke fizik.
alasan ambik dentist sebab x mau bersemuka lagi dgn fizik.
kalu boleh x nak pandang pun lagi fizik.
tapi da nasib badan.
setahun ni kene belajar jugak fizik.
bersabarlah~

beberapa minggu selepas dilantik oleh kawan2, 
saya dpt tahu yang saya kene buat quiz untuk kawan2.
saya da cuak la kan.
yela, saya bukan hebat.
bukan pakar.
plus, sile bayangkan kwn2 kene buat soalan fizik.
bukan senang ye kawan2.
dgn segala mcm formula, nombor, pecahan, kuasa.
quiz laen pun susa nk buat.
fizik pon susah jugak kan.
x pela. saya suke.


sekarang saru saya paham kesusahan cikgu2 dulu buat soalan.
ye, mmg bukan senang.
padahal saya kene buat untuk satu bab je.
tapi saya rase berat sgt.
nak fikir, kawan2 boleh jawab x.
susah sgt ke soalan ni,
betul ke aku pilih soalan ni,
saya rase ketua subjek laen pun paham ape saya maksudkan.
saya nak semua kawan2 saya boleh jawab dgn jaya nye.
sape x nak berjaye kan?

jadi, saya sedih la jugak bile ramai kawan2 yang ckp x suke fizik.
bile kawan2 ckp kawan2 x suke fizik,
makna nye kawan2 mcm da block mind kawan2 semua.
saya x nak la sebab kawan2 block minda kawan2,
kawan2 x boleh terima fizik dlm kepale kawan2.
kalau setakat x dapat jawab quiz ni,
ape laa sangat.
tapi saya takut kawan2 x dpt jawab soalan mid term dan final.

jujur saye ckp,
dulu saye benci anat.
tym sekolah bio la kan.
tapi saye prasan,
bile asyik ckp x suke subjek tu,
memang terase susah nak belajar.
belum belajar habes da rase susah.
x boleh nak masuk.
baru saya tau,
kite belajar kene ikhlas.
bile belajar sebab terpakse,
memang susah sangat.
dulu saya nmpak diagram bio je,
automatik rase susa sgt.
so kawan2 jangan la bila nampak formula terus rase susah.
susah la macam tu.

maka nye,
berhenti la cakap x suke fizik ek kawan2.
kite suke la semua subjek kite sama rate.
x baek tau pilih kasih.
kalau fizik tu ade prasaan,
sedih tau dia.
eheeee.














ok.
terasa pelik lak post aku penuh sopan santun.
HAHAHAHA.
tapi ape aku cakap ni
memang tulus, jujur dari hati ni.

semoga kita sama-sama berjaya dalam semua subjek.
insyaAllah.


....

0 comments: