06 November 2012

facebook dan kerja makmal.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..



pagi tadi stalk facebook sendiri.
konon tak ada kerja laa padahal kerja berlambak kann.

sumpah MALU GILER.

MALU, SEGAN dan rasa BANGANG giler.
paham ke??!!

macam tak percaya itu adalah aku.

*sigh, sigh, sigh*

rasa macam nak hantuk kepala kat dinding, seret muka dekat jalan tar, terjun bangunan 110 tingkat, lepas tu terjun dalam laut.


haiiihhhhhhhhh.
tak ada perkataan yang sesuai menggambarkan perasaan itu.

membuatkan aku berfikir,
mungkin aku seharusnya mendelete akaun facebook aku.

or at least private kan semua post aku dari tahun 2009 sampai laa saat ini.

=.='

oh, dan ye. 
seminggu ini semua budak kelas aku stress dengan kerja yang berlambak.
aku rasa siapa yang ramai kawan dengan budak kelas aku, mesti rasa annoying gile dengan status-status stress daripada kawan-kawan aku. 
ahahaha.





dan aku sedaya upaya berusaha tak nak share pasal ke'stress'an aku dekat facebook.
cukup laa dekat blog aku membebel mcm mak nenek kann.
tapi hari tu Ain stress sangat-sangat sampai guna facebook aku untuk melepaskan geram dia.
jadi, maaf ye.
itu bukan aku.
heeeee.



bak kata budak lelaki kelas aku tadi dekat aku,
'belajar dentist ni memang tak boleh lari dari 4 benda. Tumpah, Patah, Rosak, dengan Duit'

sila bayang perasaan nya, materials yang di beli dengan duit sendiri tertumpah masa nak bancuh. lepas buat dengan penuh sopan santun selama 2-3 jam, benda tu patah atau retak seribu. maka buat laa balik dengan penuh linangan air mata. bila rasa macam dah ok, hantar dengan dokter, dokter reject suruh buat baru. maka guna duit lagi untuk beli materials lagi. paham ke makna ke'stress'an kitorang? 

kerja lab bertambah-tambah. lecture tak berkurang-kurang pon.
lumrah belajar.

so nasihat aku,
kalau tangan tak berseni, seni kan lah tangan tu dulu sebelum decide nak ambek dentistry.
kalau rasa tak boleh bekerja dengan really really tiny minute stuff,
jangan laa involve dalam dentistry.
beza 0.5mm pon memberi kesan yang sangat besar pada pesakit.
aku ulang,
0.5mm ye. millimeter. bukan centimeter.
so think twice or thrice or juta kali pon tak apa before decide untuk ambil dentistry.
like seriously.
ini bukan main-main.


ikhlas dari aku,
yang shellac special tray kene reject 3 kali,
the one and only person dalan group aku yang kene reject sprinkle on acrylic special tray.
nasib baik finger adaptation method acrylic tray aku dokter kata sangat cantik.
ohohohoho.




.......

0 comments: