03 February 2011

harapan.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

kalau x nak kecewa, jangan letakkan harapan.
jangan berharap.
jangan berharap.
jangan berharap.

dulu da set mind da,
kaki ni akn jejak tanah malaysia bulan 7 tahun 2011 nanti.
bila nadia sibuk nk uruskan dy nk balik,
terasa la jugak nk balik.
tapi xde la nk sangat2.
pikir duit sume tu.
bukan ape pon kalau x balik.

tapi sejak akhir2 ni.
bila org ramai mula bg harapan.
balik malaysia.
pelajar malaysia akan di bawa pulang.
sinar harapan tu da muncul tau x.
walau berkali da ingat kan diri.

azyan, kau tu kat tanta.
x teruk pon.
xde lagi terbakar ke rusuhan depan mate sume tu.
kau selamat lagi.
kau ingat kau akan dapat balik ke?
silap2 stay tanta je.
x kemana pun.

tapi tetap.
jauh di sudut hati tu, terasa nak balik malaysia tau.
lebih2 lagi dengar pelajar cairo da bertolak ke jeddah then ke malaysia.
da tau trip ke bape sume.
kitorg kat tanta ni, x tau pape pon lagi.
hmm. kalau setakat pergi jeddah, then duduk situ sampai reda,
baek duduk tanta je.
dok dlm umah sndiri,
boleh masak,
ade internet,
selesa,
suma laa.
betol x?
baek stay je sini kan?

haih,
kepada manusia2 kat luar sana,
tolong la jangan bagi harapan palsu.
kejap kate nk bawak balik.
kejap x.
kejap utamakan tuk dak perempuan first year.
kejap ikut bkan la plak.
itu, ini, itu, ini.
bengang tau x.
setiap kali dpt call kate nk gerak da,
semua hepi x terkata.
then, cancel plak. n terus menanti dan menanti dan menanti.

aku x harap pun org selamatkan aku ke ape.
sebab aku insyaAllah masih selamat kat sini.
rusuhan tu jauh dari umah aku.
cuma tolong la.
berhenti bagi harapan.
berhenti la ckp2 yang x betul.
kalau mmg nk hantar sampai jeddah je,
cakap la sampai jeddah je.
kalau sampai malaysia,
cakap la sampai malaysia.

dah, mood pun bengong dgn situasi skang.


.....


2 comments:

fye said...

Dan aku pun cuma berharap yang terbaik je la untuk kau:)


Take care friend :D Balik Malaysia gitau, konpem aku belanja coolblog. Hehe

kennyfm said...

azyan...
ingatlah selalu..
innallaha ma'assobirin....
u r strong...
i hope u ok...really..