13 June 2011

rehat sebentar.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..


otak tepu.
saturated.
solute lagi banyak dari solvent.
otak macam nak meletup.


jujurnye,
aku rase dua minggu ni adalah 2 minggu paling aku rajin study sepanjang 19 tahun aku hidup.
kalau mama n babah tengok ni, boleh menangis tahu.
hahaha.

boleh bayang x nak habiskan study satu subjek untuk 2 sem dalam 2 hari gap?
start dengan dental material.
2buku + kertas bertimbun.
selang dua hari, zoology,
4sub subjek yang langsung xde kaitan sesama mereka.
rasa macam jawab sejarah+math+english+PSI dalam satu paper tahu!
and selang 2 hari lagi chemistry.
4 buku lagi.

sekarang pulak musim panas.
panas dan kering.
aku tanya pak cik google,
humidity kat mesir 17.1%
humidity kat mesia 89.9%
sila bersyukur korang yang ade kat mesia tu.
patutlah kipas sebelah aku ni dah rase macam hair dryer je.


nak tahu,
mase study untuk zoology,
aku membaca sambil menitik-nitik air mata.
sebab macam give up habes laa.
down tahap karma kot.
memang macam konfem tak kan dapat khatam 4 buku tu.
salah sendiri laa kan study last minute.
tapi dari sekolah rendah memang study last minute.

T_____T

dapat bayang tak.
aku dah beli tiket balik malaysia.
kalau lah kan,
nauzubillah dia jadi,
tapi kalau lah aku kene repeat even satu paper dari 8 subjek aku ni,
mestilah aku x dapat balik kan?

siyes.
really stressed out.
sampai sekarang aku rasa aku dah sampai tahap manusia tanpa perasaan.
otak macam dah tak nak kompromi dengan aku.
huhu.
5 paper lagi lepas ni.
tak dapat aku bayangkan kondisi aku ye.

btw, 
aku deactivate fesbuk aku,
hahaha.
bukan sebab kacau study.
tapi sebab aku rase jeles melampau dengan manusia-manusia yang tengah bergembira.
budak jordan balik malaysia.
kawan-kawan aku cuti.
keluar tengok wayang, hang out, bla3.
pastu tanya aku balik mesia bila.
sedangkan aku kat sini mengalir-ngalir air mata menghadap buku dan kertas bertimbun untuk memastikan aku dapat balik mesia tu.
lagi menambahkan kesakitan emosi aku.
tunggulah emosi aku stabil balik.

dah.
aku bajet nak rehat setengah jam je.
ni dah terlajak lebih sejam ni.
physical chemistry n organic chemistry dah lambai-lambai panggil aku.
ni salah satu subjek paling aku takut.
lusa aku exam.
baru khatam sem 1 punya organic chemistry.
ade 3 lagi buku.
macam tak sempat kan?
macam sah je esok pon aku study dengan air mata.
hahaha.

wish me luck.
doakan aku banyak-banyak ye.
doakan supaya urat dan saraf otak aku boleh merenggang untuk masuk segala fakta tanpa terputus ye.
hehe.


.....







6 comments:

Anonymous said...

Good luck yan! InsyaALLAH you can do it. Serius takut aku dengar keadaan study ko.

AzyanAaziz said...

nabMK eh ni? haha. tu laaaa. aku pon takut. satu kelas aku dah mcm mumia hidop. hohoho. doakan ye~ :)

Akif said...

azyan. aku doakan ko. hwaiting! :)

AzyanAaziz said...

=D

ismatulnabilaismail said...

sabar ayan..
haha..

Dayang Fara 'Azura said...

never give up, azyan. go girl! :)