04 June 2011

Alhamdulillah. :)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..


Alhamdulillah.
selesai dah segala bagai exam practical.
kondisi pon makin stabil.
xde laa dalam hati tu ingat nak balik malaysia je.
ok,ok.
aku dah ok.
insyaAllah.

(^^,)


btw,
tadi aku exam dental marphology.
yang ukir-ukir gigi tu.
dah 2 hari menghadap gigi je.
ade 14 gigi yang kitorg kene reti ukir.
satu gigi tu average dalam sejam lebih laa nak buat.
dan y amazing nye,
semalam sahaja aku buat 11 gigi.
maksudnya, dari 24 jam yang ada, 11 jam menghadap gigi.
walaweyh.
lepas tu, sempat pulak layan BOF. khatam sekali lalu secara laju.
ada laa 5 jam kot aku layan cte tu setelah kepala hampir mereng tengok bluetooth je.
hehehe. siap sempat menitik air mata buat kali yang keberapa ntah. 

n tadi yang seluk kotak misteri adalah aina n azhari.
tangan dyorg dapat laa kitorg satu kelas kene buat,

MAXILLARY LATERAL INCISOR
dengan
MAXILLARY FIRST MOLAR

masa diberi 2jam setengah.
Alhamdulillah,
berkat praktis byk kali kot,
aku berjaya siapkan 2-2 gigi dalam sejam setengah je.
terasa lega yang amat sangat sangat sungguh laa bila lecturer lalu,
pastu cakap,

'SubhanAllah, MasyaAllah, gamil awiy'

tulah gigi yang aku rase paling lawa aku pernah buat.
ok, aku xde laa nak kate aku hebat.
sebab peng dgn nad buat lagi laju n lagi cantik kot.
tapi rase berbaloi laa praktis byk-byk kali.

betul laa orang cakap.

practice makes perfect.


balik rumah,
kemas bilik dgn eiyra. yelaa. tunggang langgang bilik dgn lilin, kotak, sharab semua. hasilnya.........






16 kotak wax yang kosong berjaya dikumpul. tu guna dalam 2 ke 3 hari tu. kalau buat kira-kira.

16 kotak x 3 batang lilin x 2 batang gigi = 96 batang gigi!!!!
gila banyak kot. bahagi 2 dgn eiyra. sorang buat 48 batang gigi!!!!
pergh. mata aku mmg nak berpinar kalau suruh menghadap wax ni lagi.



separuh daripada hasil usaha aku. :)

kita dah tak kan jumpa lagi daa lepas ni~~ babai set carving. 

 so next is written n oral exams.
lebih mendebarkan.
lebih mencuakkan.

8 jun 2011
written Dental Material.
subject tough untuk pre-dental.
sila doakan aku.


oh otak,
sila bantu aku absorb segala maklumat dan fakta ye.




......

0 comments: