16 June 2011

saje nak membebel.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..


kalau lah babah tanya nak kawen ke nak study sekarang?
jawapan aku,


kompem aku nak jawab kawen weyh. xde penat macam ni kan. kawen, duduk kat dapur. terbaek!




erk.
okayh. jujurnya memang tu yang bermain-main kat kepala aku bebarapa hari ni.
HAHAHAHAHAHA.


gatal benar nak kawen.
tapi sampai paper chemist semalam jelaa.
dapat je paper chemist depan mata,
ok,ok,ok x nak kawen dulu.

nak grad dulu.
nak jadi dentist dulu.
bajet ade org nak kawen dgn aku laa kalau pon aku rase nak kawen.
ngeng tol.


pape pon,
Alhamdulillah.
3 written exam dah selesai.
4 lagi written.
satu lagi oral.
fuuuuuuuuuuuuhhhhh.

memang penat.
memang letih.
pulun siang malam.
stay up sampai subuh.
tak pernah umur aku macam ni.
dekat sekolah dulu, aku lah manusia paling awal tidur.
exam ke, x exam ke, belum pukul 12 mesti aku dah dalam mimpi daaa.
sekarang boleh pulak mata aku tahan.


i sleep with my books because i believe in OSMOSIS. =P

jujurnya, x habes study pon chemistry ni. T__T

selalu merungut,
kenapa gap 2 hari je.
kenapa 4 buku kene khatam.
kenapa buku ni tulisan je ade, xde gambar langsung.
kenapa yang xde kaitan dengan dentist pon kene belajar.
kenapa itu, kenapa ini, semua nak merungut laah.

abaikan latar belakang. hahaha.

tak rasa nak muntah ke bila setiap page macam ni. hitam putih je.

tapi bila aku duduk, fikir balik.
cuba bagi aku gap 5 hari,
komfem aku tak kan pulun macam mane aku pulun untuk dua hari ni.
layan fesbuk, blog, youtube, movie, drama.
so Alhamdulillah gap 2 hari je.

kenapa kene belajar banyak sangat.
cess, sesuka hati je cakap apa yang kita belajar tu tak ade kaitan dengan dentistry.
jadi dentist pon belum, dah bajet tahu semua pasal dentist.
fakulti tahu laa ape yang dyorg perlukan.
sebab tu dyorg suruh kita belajar semua tu.

orang cakap sekarang masa untuk tawakkal.
tapi tawakkal tu kan kalau dah berusaha sehabes baik.
masalah nye, aku tak rase aku dah berusaha sampai limit nye.
salah sendiri.

T_____T

next, paper oral biology.
subjek tu amat penting kot.
salah satu penentu result keseluruhan nanti mumtaz atau tak.
cuak kot. 6 hari gap. sebab exam human right ditangguh ke tahun depan. hahaha.

untuk pengetahuan awak (baca : for you information), ni gap paling lama. tapi x sampai pon gap paling pendek budak medik. dyorg gap paling kurang 7 hari. pergh. huhu.
tengok lah ape jadi bila 6 hari.
semalam langsung x pegang buku.
hari ni dah melayan blog ni.
cuba laaa berubah azyan!!


btw, nanti kan kalau aku ade anak, aku nak nama kan anak aku start dengan A jugak. bukan saje A dalam rumi, tapi mesti ALIFF dalam jawi. macam yang babah n mama buat untuk semua anak-anak dyorg ni.

sebab ape, nanti tak kisah lah dia belajar kat mana, negeri orang putih ke, negeri orang arab ke, dia akan jadi golongan pertama dalam senarai nama.

macam aku.

A . Z . Y . A . N

ALIFF . ZAI . YAA . ALIFF . NUN


=.='

tapi paling hebat adik aku laa. ADILA. lagi depan dari orang nama AHMAD. hanya orang yang nama ABU je dapat kalahkan dia. hahaha.

sila jangan tunjuk gambar ni dekat bakal mak mertua aku.  haha.

.....

5 comments:

green_girl said...

merapu jer ayan...hahaha

AzyanAaziz said...

hahaha. tu laa. lame x merapu. seronok. :D

Fahmi Hanafi said...

yea!! lame dah tak merasa nasi minyak nie....hahaha

Akif said...

kawen jela weh. dan background tu hampeh jgk la. haha

AzyanAaziz said...

fahmi- byk laa ko. pre-dental pon x khatam lagi. huhuh.

qutham- hahaha. backgroud tu tnpe sengaja. dah upload, baru aku prasan termasuk gambar mereka. x pelaa. sambil study, sambil layan MV. hahaha.