16 January 2011

gigi.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..




esok

17 JANUARI 2011

aku exam 

DENTAL MARPHOLOGY

kau tahu subjek ni,
subjek yang paling x mahu nak kawan ngan aku.

sebab ape?
sebab boleh kate 100% kene hafal.

kau tahu ape yang aku kene hafal untuk exam ni?

10 batang gigi.

ye, aku ulang.

10 BATANG GIGI.


MAXILLARY CENTRAL INCISOR
MAXILLARY LATERAL INCISOR
MANDIBULAR CENTRAL INCISOR
MANDIBULAR LATERAL INCISOR
MAXILLARY CANINE
MANDIBULAR CANINE
MAXILLARY FIRST PRE-MOLAR
MAXILLARY SECOND PRE-MOLAR
MANDIBULAR FIRST PRE-MOLAR
MANDIBULAR SECOND PRE-MOLAR

cube kira.
cukup 10 x?

setiap gigi ade 5 pandangan.
atau 5 sisi
atau 5 view
atau 5 aspect
erm, istilah ape lagi boleh gune ye.



jika masih ingat matematik,

10x5 = 50

erk, ye ulang semula.

10 gigi x 5 sisi = 50!!!

kene ingat segala bagai bentuk, elevation, depression, outline dan bla3.
dan ye, SEMUA KENA HAFAL.
xde pilihan laen.
HAFAL!!

di sinilah kelemahan ku.
aku paling x ngam ngan subjek hafal2.
aduh.

pesanan kepada mereka2 yang nak amik dentist.

'sila sucikan hati anda terlebih dahulu agar mudah untuk menghafal.'

pesanan ikhlas, dari kami budak pre-dental.
-bercakap berdasarkan pengalaman ye-

semoga ALLAH permudahkan.

RABBI YASSIR WALA TU'ASSIR
;)


......

0 comments: