25 January 2011

hari ini hari cuti.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

hari ni hari cuti mesir.
cuti sebab HARI POLIS MESIR
erk?
HAHAHAHAHAHAHAHHA.
aku pon dok gelak golek2 bila dpt tahu cuti sebab hari polis.
x kesah la. yang penting cuti. n sepatutnya exam chemist, terpaksa la di tunda ke hari khamis.
*sigh*

exam?
haih. penat tau. siyes penat exam. penat sebab lama. penat sebab banyak. penat sebab padat.
kalau x penat, x nama nye belajar azyan!
yelaaaa. da 3 minggu exam. satu minggu dua paper.
n ade lagi 3 paper lagi.

fuuuuuuuuuuuuuhhhh.

long way to go.
lepas winter break ade dua lagi paper.
exam anatomy, betul2 hari yang naek cuti.
haish.
jujur cakap, mmg kadang2 jeles dengan budak medic.
yelaaa. 4 paper je.
exam 2 minggu je.
after winter break.
kitorg, 8 paper.
ambik mase 5 minggu.
3 minggu before cuti.
2 minggu after cuti.
letih.
lagi lame, lagi penat otak ni.

Ya Allah, mmg menguji kesabaran. xpe2. ada hikmah. InsyaAllah.

so, ape kitorg buat?
haaaaa. layan movie. HAHAHA.
padahal aku gi tengok cerita yang da berpuluh kali aku tengok.
tetap, layan jee~~
janji boleh gelak n ketawa.
eheeeee.


yang ni kali ke lima kot. HAHAHA.

yang ni baru tengok. apip bagi. boleh laaa. sdeyh~

haaaaa. yang paling x tahan, yang bawah ni.
da tengok berpuluh kali pon, menangis macam first time tengok.
HAHAHAHAH.

siyes aku x sangka ain nangis meleleh tengok cite ni. HAHAHAHA.

macam membazir mase ke?
hmmm. pada aku x. sebab otak manusia ni kan x boleh bekerja 24 jam.

esok, nk pergi cairo.
nk dapat duit.
wohoooo.
finally.
setelah berbulan menanti.
: )
then esok nye, chemistry.

EN.CHEMISTRY.

dulu time SPM.
engkaulah pakwe kedua aku lepas fizik.
bila aku pegang fizik, aku akan pegang ko.
kasih sayang aku kat ko, kurang 1% je dari fizik.

tapi tu dulu.
kenapa sekarang x lagi begitu??
ko pulak pergi berkapel dan berkahwin.

ORGANIC CHEMISTRY
PHYSICAL CHEMISTRY

kenapa x cakap dari dulu yang ko minat fizik.
kenapa nak bergabung untuk menghancurkan aku?????
ko x kesian ke kat aku???
aku masih sayang kau,
tolong laaaaa sayang aku balik.
wuuuuuwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
memang susah nak cari erti SETIA sekarang kan.
hailooooo.

___________________________________________________________________________

ok, aku bercadang.
lepas ni aku nk kongsi fakta GIGI la.
yelaaaa. kate nk bagi something yang bermanfaat.
x semestinya dalam bentuk tazkirah kan?
kongsi ilmu pon bermanfaat kan?
aku makin senang ingat dental marphology,
korg dapat maklumat siket.
siket pon jadi laaa kan.
aku pon x hebat.
baru pre-dental.
tahun satu pon x masuk lagi.
: )

so, let start.



INFO 1 
secondary dentition compose of 32 teeth. it usually complete in between 17 to 21 years old. However, it is not unusual to find only 28 teeth in some person. this is due to the third molar which appear only if there is enough space for the teeth to erupt.

so, kira la gigi korang. ade berapa?? third molar tu la gigi yang kalau tumbuh orang selalu nye demam-demam. (gigi aku masih 28 je lagi. =P )


INFO 2
ok, malas nk tulis dlm BI. x masyuk la nk cerita. ok, cube pegang belakang gigi maxillary lateral insicor korang. dekat-dekat ngan gusi. ade bonjolan, ketulan, macam lebihan gigi x?
haaaa. tu nama nye TUBERCLE. dlm bm aku x tau la ape name dy. benda tu lebihan enamel. x memberi efek pape pon, tapi tu kira satu kecacatan la pada gigi. mmg terlalu sering jumpa tubercle ni dekat maxillary lateral incisor. kat gigi lain jarang laaa. kalau ade pon, dekat gigi geraham. tapi x jelas.

so, cek2 la gigi korang. hehehehe.
(gigi lateral incisor kanan aku ade tubercle. eheeeee)

ok, x boleh la bagi semua. nanti esok aku x tau nak bg info ape lagi. eheee.

so sampai sini saje.

semoga Allah memudahkan urusan mama dalam hal kak chik.
INSYAALAH

sedang mengira hari nak cuti.
lagi 2 hari.
woohoooo.
x sabar nya~~

tapi, sila la doakan aku exam chemistry ok?
; )


.......

0 comments: