15 April 2010

demam~


haha..xdemam un..tu saje je..act,rindu sgt nk demam..hukhukk..da lama sgt rase nye x demam..badan panas, x lalu mkn, x larat nk bgn, hilang selera mkn..rase mcm lame sgt x kene demam ni..plek ke rindu aku ni?..haish..bkn plek, satu keinginan sbb da lame sgt x demam..


sejak 4 taon ni, sekadar pening, batuk, selsema ngn skt tekak je..badan x panas un..pas tidor 2 atau 3 jam, teros sihat walafiat..mcm smlm la..pning berdenyut-denyut..tdo 3 jam..tros sihat gle..x pyh g Klinik Penawar uh..wahaha..saya rindu nk demam!!

orang kate kan,(ke sepatotnye berbunyi,'kate orang kan'?)


penyakit itu menyembuhkan dosa kecil..


x tau la hadith ke owg ckp2 kan..x berani nk ckp..bkn la nk doa mohon pnyakit..tp mcm tetibe teringin sgt nk demam..bg la stress mcm mane un, aku still xdemam gak..


teringat zmn kat KKJ..asal nk pekse je, penuh la bilik sakit tu..demam periksa la kate kan..aku lak,bg la ujian ke,mid year exam ke,final exam ke, trial SPM ke, SPM btol ke, xdemam demam gak..sampaikan rupe KLINIK ANIKA(x tau nk eja..ANIKA ke ANEKA ke ape r?),pon aku x pena tau..sbb x pena pegi..haha..teringin gak la kan nk tau rupe klinik uh..sampai dkt nk spm siap berazam nk demam tok dpt pluang tgk klinik uh..but still, sihat walafiat..pape un,alhamdulillah sihat..

aku rase kan,secondary defence system dlm bdn aku telah naik memuncak sampai x dpt ditandingi oleh virus influenza y boley mngakibatkan aku demam..bkn influenza A H1N1 uh..ini mungkin disebabkan mase aku kecik2 dulu kan,dlm seminggu 2 hari je aku sihat..hari laen aku demam dgn terok..(abah ngn mama la cerita,aku mane igt)..haha..smpai ade doktor meramalkan aku ni akn mngalami skt lembap otak..nauzubillah..sek bek sekarang normal weyh..haha..(even manusia bernama safwan n muzamil suke kate aku ni plek..still normal kan?..hehe..)


jadi badan aku mugkin telah mnghasilkan kadar imunisasi y sgt tinggi terhadap DEMAM(ni hypothesis aku je)..skt len x plak..teringat lak last time aku demam..hahaha..gempak weyh demam aku tu sbb satu skola aku tau..punye dasyat sbb aku telah memalukan sekolah..hakhak..kerana ape?


kerana saya pengsan semasa pertandingan debat di mana sekolah saya merupakan tuan rumah




hahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahah

=D



x ley lupe dow..law aisyah bace bende ni,kompen dy un gelak golek2 sbb dy ade pd ketika itu..hahaha..


mane x nye, bz gle2 tym uh..ngn debat..ngn kawad..pagi,stat je abis pehimpunan dok bertapa dlm library dok prepare debat..petang ngn mlm berlatih kawad..everyday punye rutin uh..mcm nk pengsan kepenatan..aleh2 tym petandingan, x sempat nk ckp..baru bg kata2 aluan, teros terduduk n dunia ku terus gelap..

ni right before pengsan..saya pembangkang pertama tu..=P

haha..cek doktor, tekanan darah sgt rendah sbb kepenatan..dpt mc 3 hari..amik ko..teros x dpt msok debat..penat je belatih..hukhuk..tym tu terus berdoa, xnk demam lg..mugkin langit ngah terbuka ot tym uh nk terima doa..sampai sekarang x demam2 lg..huhu..

tp aku x la doa aku sakit..sihat ini satu nikmat y perlu disyukuri..bkn semua orang dpt sihat..


..alhamdulillah..



an apple a day, keep the doctor away



.....

0 comments: