13 April 2010

pilihan hidop..



urm..sape ye dlm dunie ni yang rase dy kenal ngn diri dy?orang selalu ckp,


aku tau la diri aku..diri aku, mestilah aku tau..


tp sejaoh mane sebenarnya dy kenal diri dy?

kenapa ye, aku sendiri kdg2 x knl diri aku..aku x tau ape yang aku nk dlm life aku..

kenape aku belajar arab dr tadika?

kenape aku kluar skola hidayah?

kenape aku masok blk skola agama tym f4?

kenape aku pilih aliran sains tym f4?

kenape aku mohon dentistry?

kenape aku wat keputusan mohon mddle east?

ape minat aku?

ape sebenarnye y aku nak dlm hidop?




haha..bley x law semua soalan ni jawapan dy,


aku tidak tahu!


pendekatan aku mudah aje..ape jua bidang or kerjaya y aku masok, aku nk berjaya..for me, minat bley di pupuk..minat x penting..sama ade fizik ke bio ke, same ade doktor atau engineer ke, same ade dlm atau luar negara ke, y pntg kesungguhan..cewaah..since when ko bersungguh azyan?=P

ok..kenape pg2 ni ko tetibe ckp psl mase depan ni?..sbb nye aku BOSAN di aju persoalan,

kenape ko apply dentistry?

kenape ko xnk jd doktor?

fizik ko kan lg bagos dr bio, nape amik dentstry?

apsal ko mnx luar negara?

nape JPA?

ko minat ke?

ko yakin ke ko bley wat?




waaaah..byk betol psoalan..ble aku ckp, aku un x tau aku minat ape..sume nk wat gaye tercengang n bising,


azyan, ko kene ade matlamat hidop!

azyan, ko kene ikot cita-cita ko gak!

azyan, ko x ley beserah je!

azyan, bende ni bkn tok setaon dua taon tau x?!

azyan, sekali ko da wat keputusan, ko x ley patah blk!




haha..korg ni x perlu la nk menakotkan aku..aku dr kecik mmg xde cita2..zaman kanak2 ribena uh tolak tepi la..tym uh x ley berfikir un lagi..asal nmpk doktor uh kaya je, nk jd doktor..haha..=D


kan besh law dlm hidop ni x yah buat keputusan..semua telah ditetapkan..mcm mkn kat dm asrama, semua menu dah ditetapkan..law kat uma ni, aku smpi da tahap blur x tau nk mkn pe..sbb tiap2 ari kene wat keputusan nk mkn ape..haish..mnyemak je..ok, lari da dr topik..haha..




kepada cik kak n cik abg kat luar sana y asyk bertanye




kenape mnx dentisrty?

'mama lagi nk tgk kak lang jd dentist dr engineer'

jawapan mama ble aku tanye,'mama nk tgk kak lang berjaye jd doktor ke engineer?'

jadi wat mase ni aku rase sbb mama nk tgk aku jd dentist..ape jua bidang y mak n ayh restu, aku pasti bley berjaye..x kisah la aku minat ke x..




kenape mohon mddle east?

sbb impian mama n abah nk tgk anak2 dy bersepah2 di dunia ini..
along da kat uk..
angah kat aussie..
jd ape salah nye aku mohon mddle east..
ape muke aku ni x layak sgt ke nk mohon mddle east??
(blom tentu un dpt..jd korg x yh la nk pk jaoh sgt)


ko minat ke?
minat n suke bley dipupuk..jgn risau..sy x minat apa apa sekarang..jd nnt sy minat la gigi ye..ble aku bebual ngn along ngn angah un, dyorg un kate tym dyorg decide nk masok bidg dyorg uh, bkn dyorg ade minat un..p ok je mereka..ye, saya pasti bley!


ok?..da ek..jgn tnye sy lg ye..jwpn kpd persoalan 'kenape' tu payah sgt nk jwb..sbb smemangnye sy un x tau..




bak kata abah,
ni baru permulaan hidop ko..



....












0 comments: