11 April 2010

mimpi y mnyedarkan..

lame rase nye x taip kat sini..ok..tipu..x la lama sgt..haha..p lama la gak kan..byk nk bebel, tp ya Allah..mls gle ot nk tekan2 keyboard ni..


hurm..mlm td mngalami mimpi y sgt2 indah..sgt2 indah sampai bangon tido je rase nk nangis sbb ingatkan real..but it was just a dream..and that dream will remain as a dream..sbb almost impossible la kan nk menjadi kenyataan..


ok..saya mimpi, KISAS..ye..KOLEJ ISLAM SULTAN ALAM SHAH..mcm poyo kan..p tu la kan..semua batch 54 dijemput ke sekolah tok hadiri satu program..lebih kurg cm program selami jiwa la g2..konon tok program terakhir sebelom rasmi jd ALKIS..ramai gak la y dtg..p pd aku x ramai sbb kwn2 aku ramai y x ley dtg..ain, syida, lek2 ngn lia x ley dtg..jd aku berkepit ngn syaza, mimiey ngn amal je la..dak omar la paling ramai dtg..sbb dlm mimpi aku, mereka masih dgn semangat omarian y berkobar2 gle..haha..siap pki skarf wrne merah nk tunjuk betapa semangat omar nye mereka tym tu..semua kene pakai baju skola..haha..


y conduct program ni, ustz khir..cm lawak un ade..sbb ustaz pegang microphone sepanjang program..pas2, ktorg di bawa ke bersiar-siar..stiap pelusuk skola smbil ustaz mngimbau blk semua kenangan kat kisas..tym uh, semua owg nangis..aku mksodkan SEMUA menangis..xde y x terkecuali..muslimin muslimat..sume menangis gle2 la..muslimat pling kuat nangis tym kat musolla Al-Muqarrobin tu..(cm ne ntah nk eja..hehe)..aku mcm terase lg aku menangis..pdahal mimpi je un..p terase real y amat..


last skali, semua kumpul kat dewan besar..pas2 ustaz sampai kan amanat terakhir..cm terngiang-ngiang je lagi pesan ustaz uh kat telinga aku,


ustaz tgk, antum sume mcm da lupe segalanya y antum blajo sepanjang 2 taon kat kisas ni..ni baru tnggalkan bumi waqafan hampir 4 bulan..blom 4 taon lagi..apatah 40 taon lagi..antum jaga lah nama kisas btol2..


pas2 aku tersado dr tdo..fuuuuhhh..dr pg cm terkesima ngn mimpi ni..tergamam ade..x tau la nk describe feeling nye..bercmpor baur semua nya..ye..mungkin teguran dari Allah..alhamdulillah..Allah masih syg aku..


.....................................................................................


sape bace ni mesti plek..since when lak insan bernama azyan ni gini..mcm la mendalam gle syg dy uh kat kisas..kat skola dulu perangai mcm ape..skang baru nk tersedar la konon..tu la, dulu kat skola x hargai..bla3..ayt y sudah bley di agak..


tapi x de sape bley judge aku..kanak2 kisas xde sape y tau saya dulu mcm mane..aisyah mugkin la satu skola..p dy dok luar..prangai saya di skola ngn ostel berbeza ok..hehe..siraj lak, hampir la tau..p di sbb kan berbeza batch, masih tidak cukup kenal saya siapa dulu..haha..hostel BP mmg mngamalkan dasar junior senior..=P


kisas telah byk mngubah sy..elleh..mngubah ape law still bwk gaya 'SMK' dy uh..haha..teringat lak zaman f4..asyik2 nk bezakan smk ngn smka je..tapi anda tidak tahu sy di bandar putra mcm mane, bagaimane anda bley berkata sy bwk imej SMK..law aku tol2 wat gaye aku dulu, x tau la pe owg akn ckp..kalaw sy berubah un, bkn owg tau un..sbb owg x knl sy y dulu..


pernah ade owg mempertikai kan sy..


layak ke ko di gelar MUSLIMAT kisas?!


wahai manusia..anda tidak layak menghakimi sy..layak atau tidak sy, tiada kaitan ngn anda ye..sy pon ade prasaan ingin berubah..tp sy tdk boleh berubah mendadak..apa y sy rase tidak menjadi satu kesalahan, sy tidak akn merubah nya..contohnye, bercakap ngn dak laki..sy tidak rase itu satu kesalahan..jd wat pe sy nk berubah..


ye..sy syg sgt sgt sgt sgt kat kisas..x perlu la nk ckp kenape..stiap org ade sbb mereka y tersendiri kan..



....

0 comments: