19 April 2011

gigi oh gigi~~

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..


baru-baru ni 3 orang ahli bait aku pakai BRACES.
eiyra,
apip,
nadia.
dalam kelas 5 orang.
tambah gana n dalillah.
name dalam bidang dentistry,

ORTHODONTIC APPLIANCES

ada lagi sorang yang bakal pakai dalam mase terdekat.
hasanah.




bila tengok dyorg semua,
tetiba teringat zaman dulu-dulu.
dulu aku pon pakai jugak.
tapi aku pakai masa kecik-kecik.
ok, form 1 tu di kire kecik ke?
HAHAHA.

aku pakai dari SEPTEMBER 2005
sampai MEI 2007
eh,MEI ke MAC r?
x ingat laa.

da 4 tahun aku bukak.
=D

lebih kurang setahun setengah la jugak aku pakai.

sebab tu sampai sekarang kalau aku jumpa orang yang pakai braces ni,
aku teruja.
sebab bukan semua ada peluang nak pakai braces ni.
bak kate abah,
orang yang sanggup melabur beribu ringgit je yang pakai braces ni.
hehehe.

thanx BABAH =)

memang siyes laa mahal kan.
tapi sebab bukan duit aku,
macam tak terasa sangat la.
hehehe.

penat aku cari gambar aku pakai braces dulu,
tak jumpa laa pulak.
yelaa, zaman tu mane org gune kamera digital sangat.
so aku pon x pasti ade x lagi gambar2 aku dulu.
kat rumah ada laa kot.
lawak kot bile ingat balik.
kenangan tu.

kawan-kawan aku yang pakai kat mesir ni,
kene bayar LE 5500.
tukar duit malaysia,
baru RM2750
gila murah.
aku rasa dulu abah aku bayar,
2 kali ganda harga ni.
tu baru harga basic,
belum cmpur charge2 lain.
woooowaaaaaaaa.
belum campur duit minyak sume tu.
terharunye babah.
=')

bakal-bakal doktor gigi.
insyaAllah.
eiyra n apip, sila bertahan dengan kesakitan anda. =')


tapi sekarang siyes aku sangat-sangat sedih tengok condition kawan-kawan aku.
sebab jujur cakap,

MEMANG SANGAT SANGAT SAKIT.

aku paham laa sakit tu macam mane.
sakit yang tak boleh digambarkan.
rasa macam serba tak kena.
so kalau yang gigi tu cacat siket je,
x payah la menyeksa gigi korang tu.
kawan-kawan aku sekarang,
semua x boleh nak mengunyah.
tidur pon x lena.
sakit 24 jam.
sedih kot tengok dyorg macam tu.
bayanglah.
dulu aku pakai mase form 1.
law ikut ape yang aku belajar dekat dental marphology,
root gigi aku tym tu x complete lagi.
jadi pergerakan gigi x lah susah mane.
tapi tu pon macam nk pengsan da sakitnye,
kawan-kawan aku lak sekarang semua da 19 tahun.
root semua da complete.
memang seksa gila la weyh.

dalam kelas aku sekarang,
aku, aina, nad, ngan aisyah laa insan2 yang ade pengalaman.
kitorg asyik cerita pasal pengalaman kitorg sampai budak2 ni cakap kitorg ni tak supportive langsung
hahahahaha.
sorry laa. kitorg cerita yang benar dari pengalaman je.
bukan bermaksud nak menakutkan korg.
: )


abah cakap, untuk gigi je hantaran kawin da 10 ribu
matilah aku. kene cari laki kaye laa ni.
hahahaha. =.=" 


chaiyok!!!
aku tahu korang tabah.
sila sentiasa ingat ayat nad,

a great dentist must have a beautiful smile.
=)


.......

6 comments:

aku.dye.mereka said...

lps ni kalau ko tgok aku nangis x tentu hala tu, phm2 la ye. ni pon dah nk ngis

AzyanAaziz said...

ira-kalau dulu aku boleh x nangis, ko pon mesti boleh. chaiyok!! ;)

kennyfm said...

bulan mei la azyan...

aku.dye.mereka said...

tp ko kuat . aku x rase aku kuat :'(

AzyanAaziz said...

wooaaaahhh. segannye syfiq ingat. org sndiri x ingat. HAHAHA. mei ek? hehe. thnx2.

AzyanAaziz said...

ira- by the time ko buat keputusan tu, mkna nye ko da bersedia nk terima ape jua yang terjadi. so ko x ley laa mengalah. seminggu pon x sampai lagi eiyra. ko kuat laa.