22 April 2011

kawan terakhir...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..



semalam aku buat status dekat fesbuk aku,

kadang-kadang susah sangat nak cakap apa yang dalam hati. bukan sebab tak ada orang yang akan faham, tapi sebab nanti ramai orang yang akan salah faham. jadi, diam itu lebih baik.

aku tulis tu, bukan berdasarkan current condition aku.
aku sihat je sekarang.
tak ada pun yang ingin aku luahkan.
aku dapat pengajaran tu lepas tengok cerita ni.




LAST FRIEND

cerita jepun.
cerita dia unik dan lain dari lain.
tak ada jiwang-jiwang semua tu.
yang aku faham, cerita ni pasal golongan orang yang bermasalah jiwa.
trauma dgn masa silam. benci dengan sejarah hidup dyorg.
masalah jiwa ni macam-macam.
dalam cerita ni, 5 orang watak utama.
dari luaran, golongan ni nampak normal, hidup bahagia.
tapi hakikatnya, tak ada siapa tahu apa dalam diri n hati masing-masing.

don't judge a book by it's cover.
betul, tepat sekali.
kita tengok someone tu, kita tak akan dapat teka apa yang dalam diri dia.
apa sebenarnye yang dia rasa.
apa yang dia sembunyikan.
ape sejarah silam dy.
tapi apa yang manusia lain tahu, cuma menghukum.
menghukum golongan ni.
tak bagi peluang untuk golongan ni teruskan hidup dyorang macam org normal.
bukan dyorg mintak pun dilahirkan macam tu.

dyorang selalu akan pendam masalah dyorg,
simpan sorang-sorang.
bukan sebab dyorang tak ada kawan.
tapi sebab dyorang takut.
dengan bagitahu sejujurnya apa yang dalam hati dyorg,
dyorang akan kehilangan segala-galanya.
dyorang akan mengecewakan semua orang yang dyorang sayang.

ada je manusia-manusia yang cakap,

'i will be your crying shoulder'
'when u sad, i will cry for you'
'we will go through this togather'
'i will never ever leave you'

tapi
manusia-manusia ni tak akan faham pun.
sekali-kali tak akan faham.
cuma buat orang bergantung harap,
then bila sampai satu waktu,
manusia-manusia ni akan tinggalkan dyorg terkapai-kapai.
sorang-sorang.

jadi,
bukankah adalah lebih baik untuk diam dan pendam?

ok, bunyi mcm emosi. haha. biasa laa, azyan~~ tengok cerita yang sama 5 kali pun boleh nangis. feeling terlebih pulak. hahaha. tapi watak paling menakutkan dalam cerita ni, laki yang bawah sekali tu. gila seram kot. aku doa aku tak dapat suami sekejam itu. gile takot kot~~ psiko habes. itulah jadi bila kita anggap seseorang tu hak milik kita. gile seram laki tu. siyes.

btw, aku cuti 4 hari. jumaat, sabtu, ahad, ngan isnin. orang mesir nak sambut spring.

esok nak ke mansourah. =D


.......



0 comments: