15 April 2011

rasa letih.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..



teka, mana satu aku?
HAHAHA.
tetiba jumpa gambar ni.
i miss my sibling soooooo damn much.
masuk mira sekali laa even dy xde dalam ni.
haha.

alangkah indahnya zaman kanak-kanak.
tak payah pikir banyak.
sekrang ni pun,
banyak lagi yang aku x lalui.
tapi semakin lama terasa makin letih.
makin penat.
hari-hari rasa nak merungut je.
astaghfirullah.
jangan banyak merungut azyan.
tak baik kan.

kan Allah da cakap,
Allah takkan membebani hambanya melainkan apa yang dia mampu.
Allah tahu kau boleh buat!
lagipun,


Maka ingatlah firman Allah: 
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta."
-Surah Al-Ankabut ayat 2-3


so sila berhenti merungut dan rasa tak puas hati.
insyaAllah, ada hikmah disebalik setiap kejadian.
sila sentiasa ingat tu ye azyan!!!!

azyan kecik tu,
da bertukar jadi azyan sekarang ni.
umur pon da tukar.
dari 4 tahun, sekarang da jadi 19 tahun.
15 tahun da berlalu.
azyan yang kecik comel tu,
insyaAllah dah menjadi azyan yang lebih baik.
dan harapnya, sentiasa dapat berubah kepada yang lebih baik.
=)



macam da boleh kawen je ni =P


chaiyok azyan!
tak mau seribu rungutan,
tapi nak berjuta pencapaian.

dengan izin ALLAH.

=D

.......

4 comments:

aku.dye.mereka said...

nak komen dua. tanak mintak izin, nti kena marah. HAHA

1 : mmg ko nerd la ms kecik2 dulu. pen kat baju kot

2 : caption kat bawah gambar azyan yang dah tua tu, sangat cun. amin amin ! hahah

AzyanAaziz said...

hahaha.sek bek aku baek nk appruv komen ko. hehe.

1:aku sampai sekarang nerd. HAHAHAHA.

2:amiin~~ hahaha. mati aku mak bapak aku baca ni. gatal sangat nk kawen ke ape. :P

aku.dye.mereka said...

pak cik aziz, mak cik lizaaa, tgok azyan ni. dah wajib kawin dah ni. hahaa ! weyh, ko kawin la dekat nk habis degree, kalau tak, aku kena tdo dlm bilik sorang2. :p

AzyanAaziz said...

banyak la ko!! haish. aku masih muda. ape barang kawen awal2 sangat. hehe.