29 March 2011

belajar.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

kat mesir, sistem universiti dy sangat berbeza.
meskipun aku x sempat nak jejak kaki kat universiti kat malaysia,
tapi sebagai anak pensyarah UTM ngan umah sebelah kawasan UTM tu,
aku tau laa siket2 keadaan kat malaysia.

kat mesir ni, boleh ckp langsung xde assignment laa.
sepanjang sem lepas, dapat satu je.
tu pon organic chemistry sahaja.
gile masyuk kan.
so x pelik laa tengok manusia2 mesir selalu on9 kan.
hehehe.

cara belajar kat sini, senang je.
tym lecture, mmg dy sumbat segala bagai.
paham ke tak paham ke, mmg kene usaha bagi paham laa.
xde laa nak dengar 'take 5!' tak pun, 'break 4 a moment'
jangan harap laa kan.
law 2 jam lecture, memang bercakap x berhenti.
satu minit pun tak akan di siakan.
nasib kau laa kalau kau nak ngantuk ke, tidur ke makan ke.

kelas direct. tak ada gap.
memang sangat menguji minda laa.
rase tepu tu x payah cakap laa kan.
macam nak meletup kepala.
sebab lecture berderet-deret tanpa ade rehat.
takpe, kami tabah.

kehadiaran x yah amik.
nak datang, datang laa.
x nak datang sudah.
x de org peduli.

then, mid term exam.
mostly 20% carry marks.
pastu nanti jumpa laa final.
final nanti masuk laa semua buku untuk first term n second term.
agak berasap laa jugak~
final, setiap subjek 3 paper.
written, practical ngan oral.
so aku 8 subjek X 3 = 24
so x heran laa budak dentist exam final sangat lame~
=.='

jadi kamu kamu kamu yang ada kat malaysia tu,
sila bersyukur ye.
aku rase beruntung tau jadi kamu semua,
insyaAllah, korang akan lebih hebat sbb korg byk kene buat presentation laa, assignment laa, quiz byk2 laa.
aku rase kalau bab teori, pale kitorg mmg akan mampat kot!
huhuhu.

ok, hari ni nak cerita pasal hari ni.
hari selasa aku rase hari paling penat.
sebab subjek physic ngan chemist.
sangat menguji ketahanan minda betul laa.

pagi tadi practical chemist.
sepatutnye buat eksperimen, tapi lecturer assistant tu terlebih mengajar kitorg.
2 jam penuh dy guna kan tok terangkan procedures n bla2.
seminit pun dy xde rehat.
macam ni laa hasil nya.


mula-mula, tulisan gila kemas. :)

lepas 2 jam~ aku pon da x paham ape aku salin. HAHAHA.

last-last x cukup masa. so terpaksa buat eksperimen next week. oh boy! sabar jelaaa. haih.

pastu physic.
term ni 2 buku baru.
electrical n magnetism ngan geometrical optics.
tadi satu je lecture.
electrical n magnetism tu.
aku sejak zaman sekola dulu paling x boleh terima tajuk electric ni.
aku rasa payah bebenor!
padahal mak aku keje bahagian ni.
haih, nk buat macam mane, ilmu ni x diwarisi. =.='
siyes lost gile tadi.
bukan aku je aku rase, satu kelas macam tercengang habis laa.
tapi lecturer tetap mengajar non- stop walhal semua da blurr tahap maksima laa.


addmath kejar aku sampai mesir? apekah? ingat x jumpa lagi. huhu.

tulisan, jangan cakap. bila zoom pulak.......

ni laa jadi nya. kepale da ke mane. HAHAHAHA.

habis physic, physical chemistry lak.
walaweyh. pale mmg da x tahan laa kan.
tajuk gile menarik.
tapi pale mmg da x boleh fokus.
sangat letih.
xpe, kuatkan hati gak.

aku nampak benzene ring da macam donut je ko tau. lapar gile kot tym ni~~

aku pon x tahu ape aku tulis ni weyh. =.='

sapa boleh tolong translate lukisan aku ni? HAHAHA.



bila balik tadi selak2 buku, rase lawak lak.
hahahahaha. azyan, usaha kene lebih!!
jangann main main je.
chaiyok!

ok, 
5/4/2011 - mid term physic

9/4/2011- mid term anatomy

doakan aku ye.
: )


......



4 comments:

Akif said...

Lies - Big Bang! yeah! 2 yg plg terbaek. steady la nota ko. hahaha

AzyanAaziz said...

hahaha. sengal gle kot aku. sempat je fikir big bang tengah2 lecture. hehe. last2, note ni aku x paham. big bang je y ak nmpk. HAHA.

ismatulnabilaismail said...

part oh boy! aku paling suka.. haha

Akif said...

big bang la trbaek. bgs2. buat slalu. haha