23 March 2011

senyum. :)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

hmm. post aku pagi tadi macam emo ek? hahaha. poyo laa azyan oi. bukan emo laa, cume x tahu nak cerita kat sape. lagi pun, nak tunjuk sebab kenapa moody dari semalam. tu jee.

tapi bila baca balik post tu, gaya macam aku ni hyper sensitif lak manusia nye. macam x boleh di buat gurau. x de laa macam tu. aku ni sangat laa susah nak ambil hati. nak kecik hati pun sangat susah. nak tacing pe sume tu. mcm pelik je tuk aku. selalu aku wat bodo je. jarang laa ada orang yang boleh buat aku betul betul sakit hati. kalau sekadar main2 tu, aku paham je. xde laa semua benda aku nak terasa hati kan. macam poyo je gitu. tolong laa. antara benda yang aku x suke ialah perempuan yang kuat merajuk. jadi x kan laa aku nak merajuk kan. xde makna nye.

gurau ada limit kan. bile manusia yang bertindak melebihi batas kemanusiaan tu, tu yang memang buat aku berasap tu. lebih lebih yang menyentuh sensitiviti aku. memperendahkan aku. suruh aku buat something yang memang aku benci buat. memperlekehkan aku. memalukan aku. merendahkan maruah aku. main main kan  family aku. haaa. tu sume memang laaa kepantangan aku. selain tu, xde laa kot nak sakit hati semua tu.

so manusia berdua tu, memang telah buat saya sangat sakit hati dengan membuat salah satu dari perkara2 itu. sebab tu laa aku sangat sangat sangat sangat sangat laaa bengang. tapi x terucap dengan kata kata. x tahu laaa. diri aku y terlebih emo ke ape ni? ok. anggp jelaa minggu x betul. lepas bape hari, mesti akan ok kan. chill azyan. jangan emo2. macam pelik ble aku emo. HAHA.





tetibe tadi jumpa quote ni,

Who says you cant have problem and smile?
You dont have to suffer just because you have problems.
You dont have to be happy to smile.
You can be in a bad mood and smile, and your mood will turn around.

When you are in a bad mood,
smile to others
and the smile will be returned to you.
Love others, and the love will bounce back to you!

Pretend.
Act as if you were happy,
and you will be happy.

so, sape kate x boleh berpura-pura?
hehehe.



.....

0 comments: