04 March 2011

saya anak JOHOR.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..


pagi tadi mama kejut.
pergh, pagi-pagi da kene mandi.
da lame x kene mandi seawal itu.
hahahahahaha.
abah beli sarapan, makan tergesa-gesa.
mama nk cepat, takut jam.
tau jelaa, bandar JB tu, hailoooo.
pak atan boleh pulak time-time ni gak tayar nak pancit.
mcm xde hari laen je.
mira lak exam hari ni.
so nak x nak, mama kene laa hantar dulu gi sekolah.
dush3, kalau sekolah tu dekat, x pe gak.

pas hantar mira, gerak nk masuk bandar.
jam lak kat simpang nusajaya ngan JB.
xpe2. awal lagi.
kol 8 sampai laa depan pintu Hotel The Zon tu.
mama just drop aku kat luar pintu sbb dy kene masuk ofis, punch kad.
so dengan berani nye, masuk jelaaa.
alaaa, umur da 19 kan. nk takut ape.
tanya sane, tanye sini,
naik tingkat 6. xde lagi muke y dikenali.
gile awal laaa aku sampai. kosong je lagi.
then, daftar diri.
fuuuh, sek bek name ade.
diarah masuk dewan. bg termpat duduk, then duduk laaa.
seperti bese, aku yang byk ckp ni mule laaa menegur sapa org2 kat sebelah aku,
bual2 laa kan.

ok, ni yang menarik nya.
wahahahahahaahahahaha.
mula2 aku duduk sebelah sorang akak ni.
dy akak mansourah.
mula2 bual bese.
then, kawan dy tegor dy, tnye psl baby.
yup2, BABY.
rupe nye akak ni mengadung 7 bulan. fuuuuh.
ok laaa, mule2 aku ingat anak first laa kan.
then dy cte laa, dy dgn husband dy satu kelas kat mansourah.
ambek medic. ok lagi laaa.
pastu dy cakap, tu anak KETIGA dy!!
walaweyh. mak aii. aku mcm nk ternganga.
anak first dy da 6 tahun. kalau x silap telinga aku dengar.
so konklusi aku, dy da kawen b4 fly laa sbb dy baru 4 tahun kat mesir.
walaweyh, walaweyh, walaweyh.
kagum gilak kot!!
: D

pastu akak tu kene pindah tempat duduk,
duduk laa aku sbelah sorg mak cik ni.
dy wakil anak sedara dy,
bual x bual, rupe2 nye dy wakil timbalan pengerusi PCT,
wahahahaha. Dr. Naufal. bual2 laa ngan mak cik uh.
sebelah mak cik tu, akak belajar kat mansourah jugak.
tp dy ambek Qiraat.
best laa bual2 tu. akak tu byk bg nasihat.
salah satu y best, dy pesan,

jgn cepat judge org. even kat luar dy x pakai tudung, tp hati dy xde sape tahu.
jgn cepat menilai. jgn cepat buat kesimpulan sendiri.
y beza kan kite, amal n iman kite. hal dy dengan Allah, kite jgn masuk cmpur.
selalu laa bersangka baik dengan org.

pergh, agak terkesan laaa jugak.
:)

pastu, majlis pon stat.
bla,bla,bla.
bla,bla,bla,

dan

bla,bla,bla.

keputusan nya,
semua pelajar persendirian, YPJ ngan MAIJ,
dapat RM 2500 sorang.
pelajar JPA, MARA dengan Amanah Raya 
dapat RM 500 sorang.

Alhamdulillah.

then, MAKAN TIME!!
pergh. banyak gile.
aku x tau laa tu name nye sarapan ke makan tengahari.
sangat bayak.
x terdaya satu meja nak habiskan.

habis makan, semua beratur ikot penaja nak dapat cek.
:)))


ok, habis cerita. 

ni nak bgtaw benda lain pulak,
aku x tau laa aku ni semngat JOHOR terlebih ke ape,
tapi aku sangat suke laki yang pakai baju melayu teluk belanga 
compare dengan cekak musang.
suke sangat kot!

abaikan pompoan dengan songkok tinggi tu, comey kan laki baju cm tu? :D

tadi kan majlis kerajaan negeri Johor.
so Menteri Besar, Exco2, AJK2 majlis sume pakai teluk belanga.
pelajar pon mostly pakai teluk belanga.
waaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh.
sangat suke!!
yelaaa. dulu f4 n f5 sekolah dekat Selangor.
mmg harapan jela nk tgk org pakai teluk belanga.
so, bakal suami aku pon mesti berbaju teluk belanga.
HAHAHAHAHAHA.

ok, esok aku BTN.

KEM BINA NEGARA ALOR GAJAH
HUTAN PERCHA

menanam semangat patriotisme dalam diri.

eh2,
macam da lame x baca Rukun Negara kan.

KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
KESETIAAN KEPADA KEPADA RAJA DAN NEGARA
KELUHURAN PERLEMBAGAAN
KEDAULATAN UNDANG UNDANG
KESOPANAN DAN KESUSILAAN

rindu nak baca ramai2 stiap hari isnin dekat dewan besar mase kat kolej itu. T_T




......
.....

0 comments: