08 March 2010

ape ye..

wahaha..ape ntah post y lepas..lawak lak bace blk..cm dramatik je..over je lbey uh..ngtkan nk delete, p sayang la plak..haha..okok..erm..ari ni sgt2 bosan..pe ntah nk wat..kames result..azyan..kamu mestilah redha dgn ape jua keputusan nnt..maka aku x nk bebel psl result..x besh..


so, setelah puas di bebel oleh mama ngn abah, akhirnye aku un wat la gak ape y dyorg suruh..ape ye bnde uh..haaaaa..


blajo komputer sendiri2..=P..


ceyh..mule2 cm pndg remeh temeh je..ye r..nk blajo words,power point, excel..sebengap2 aku un bab komputer ni, x de la aku x tau pape psl 3 bende uh kan..sbb uh cm mls je nk bkk bku setebal 418 m/s uh..ok..2 baru buku word..bayangkan, ade 3 buku y tebal dy lebey kurg same..da r itam putih je..x mnarik lgsong..ble dijumlahkan, bermaksod lbey kurg 1500 m/s aku kene khatam..mak aiiii..gle pe..


so skang aku stat ngn word dulu lah..baru stat pg td..klako!..haha..cm dak tadika..blajo dr KOSONG..ikut satu2 arahan dy..ceyh..baru smpi bab 5 skang..iaitu m/s 125!!!.. wahahaha..jaoh nye lg pejalanan..


p besh gak senanye..byk bende y simple2 y slalu nye ikot jln susa, dy tunjukakan jln senang..hehe..mama kate , kan nk masok alam laen pas ni..da byk gune kmputer ni..kene la xpert..ceyh..tym aku kecik2 nk g blajo komputer x kasi..skang baru nk soh..haha..da la blajo sorg2..bertapa, berteleku atas kerusi ni..tengkuk cm nk patah..wahahaha..ni baru bab 5..ade 9 chapter lg+ buku excel ngn power point..huhu..xpe2..tok kebaikan..dr aku bertape dpn lptop ni on9, baek la wat bende berpaedah sket..hehe..


maka kesimpulan nye, ble aku dpt anak nnt, aku nk dy blajo kompter ni dr kecik..bkn ble da besa pnjg cm aku ni..hahaha..gatal sungguh ko azyan..act nk highlight, walau da beso mne un, ilmu uh sentiase perlu dicari walau un kdg2 kte rase kte da ade un ilmu uh..ilmu dunia ini tnpe batasan..jgn malu bertanye, nnt sesat jln..sudah la..nk tdo..dr kol 10 pg td bertapa dpn ni..


p/s- pdahal tetibe nk blajo sbb xmo pk serabot2..hahaha..





....

0 comments: